כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בית עם נוף לים

הרוסים מחפשים דירות זולות במריופול הכבושה וההרוסה

כ-90% ממבני העיר מריופול ניזוקו או נהרסו במהלך מצור רוסי בן חודשיים. אלפי אזרחים נהרגו וכ-350,000 אנשים עזבו. טרום המלחמה מנתה העיר 430,000 בני אדם. עכשיו רוסים רבים מקווים לקנות בה בתים בזול  

הרוסים מחפשים דירות זולות במריופול הכבושה וההרוסה
בניין שהופץ במריופול צילום: מתוך הטלגרם של MARIUPOLNOW

חלפה שנה מאז שהעיר מריופול שבאוקראינה נהרסה ברובה על ידי הכוחות הרוסיים ונכבשה. כעת היא מוצגת כחלון ראווה לשלטון של מוסקבה וכמה רוסים אפילו מקווים לקנות בה בתים בזול, כך דיווחה רשת BBC.

רוסיה טענה שסיפחה את מריופול, יחד עם כל שאר האזורים הכבושים, לאחר משאלי עם שזכו לגינוי נרחב בגלל שהתוצאות זויפו.

כ-90% ממבני העיר ניזוקו או נהרסו בהפגזות רוסיות במהלך מצור של חודשיים. אלפי אזרחים נהרגו וכ-350,000 אנשים עזבו, מתוך אוכלוסייה של 430,000, כך לפי האו"ם.

כעת, נראה שרשויות הכיבוש מתכוונות לשנות את העיר, לשנות תמרורים משפה אוקראינית לרוסית, להציג את תוכנית הלימודים הרוסית בבתי הספר ולהכריח את התושבים הנותרים לקבל דרכונים רוסיים.

"מצאתי נכס. מריופול תהיה עיר יפה", אמר ולדימיר, מהעיר הרוסית מורמנסק, ל-BBC. הוא, יחד עם אחרים שאיתם שוחח ה-BBC, לא רצה ששמו המלא יפורסם.

הוא בין עשרות רוסים שחיפשו נכס בעיר דרך רשתות חברתיות ברוסיה, בחודשים האחרונים. ולדימיר אמר שהוא כבר מכר את דירתו בעיר הולדתו ובקרוב יעבור לביתו במריופול עם כל המשפחה.

"העיקר שזה על הים", אמר והוסיף כי הוא הולך על זה עכשיו כי המחירים נמוכים. דבריו של ולדימיר מהדהדים את מה שמיליוני רוסים שמעו בתקשורת שבשליטת הקרמלין בשנה האחרונה. דיווחים ברובם לא ממש נכונים בטלוויזיה הממלכתית תיארו את השיקום של מריופול כמתקדם בקצב "שובר שיאים" והחיים חוזרים לשגרה.

"במקום ההריסות, יש עכשיו בלוקים חדשים של דירות, גני ילדים, בתי ספר - הכול משוחזר עם הטכנולוגיות המודרניות ביותר", נאמר בערוץ הטלוויזיה הממלכתית Rossiya 1.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול נדל''ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד