ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"יודע שהוא מוקצה"

תקשורת בצל הפילוג: "עמית סגל די לבד במערכת. הוא עובר כמו אוויר"

בכתבה שפורסמה בסופ"ש ב"הארץ" נחשף מפי גורמים בחדשות 12 כיצד מתנהלים יחסי הגומלין בין העובדים בערוץ, שחלקן בעלי דעות מנוגדות. "עמית סגל, למשל, די לבד במערכת", צוטט גורם בערוץ. על הפרשן אברמוביץ' נכתב: "הוא מגיע לאולפן, מתעלם במופגן מנוכחות הביביסט התורן שיושב מולו וקורא את מה שהכין מראש" | בכתבה גם מובאת ביקורת על כלי התקשורת שנתנו במה חריגה לאיתמר בן גביר בהיותו ח"כ פשוט מהאופוזיציה

תקשורת בצל הפילוג: "עמית סגל די לבד במערכת. הוא עובר כמו אוויר"
עמית סגל באולפן צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

בכתבת מגזין של ענת באלינט שפורסמה בסוף השבוע ב"הארץ" נטען כי ערוצים 12 ו-13 הם הגורמים העיקריים לנסיקתו הפוליטית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בשנים האחרונות. בכתבה, מובאת ביקורת על העורכים בעקבות נתונים שהגיעו לבקשת העיתון מ"יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" ולפיהם ב-2022, שמחציתה היתה שנת בחירות, איתמר בן גביר, ח"כ חדש מהאופוזיציה, הפך לאחד הפוליטיקאים המסוקרים ביותר בערוצים המסחריים — הרבה מעל ראשי מפלגות אחרים.

לפי הנתונים, "ערוץ 13 היה זה שנתן את החשיפה האינטנסיבית ביותר לאיתמר בן גביר במהלך 2022, לא פחות מ–1,817 הופעות ואזכורים. ערוץ 12 אחריו, עם 1,452".

"פירות הבאושים, שופרות נתניהו, פזורים בכל מקום", נכתב. "בחדשות 12 הפרשן עמית סגל הפך בגלוי למי שמקדם מסרים מסביבת ראש הממשלה ומשגר ספינים שמשרתים נאשם בפלילים, וב"אולפן שישי" יושב באופן קבוע שופר השלטון התורן (כעת זוהי דניאל רוט אבנרי)"

"בחדשות 13 אבישי בן חיים הוא ביביסט המחמד ויעקב ברדוגו עובד בכל מקום שאליו הצליח להסתנן (בעבר שידר בגלי צה"ל והודח בפברואר 2022). ערוץ 14 נולד בחקיקה מושחתת בדיוק לשם המטרה הזאת: פלטפורמת תעמולה והסתה המשרתת אישית את נתניהו. רק לאחרונה התווסף שי גולדשטיין, בדרן שלאחרונה החל לדבר ביביסטית, לאולפן "פגוש את העיתונות" כ"פרשן".

בכתבה נחשף כי "עמית סגל, למשל, די לבד במערכת. הוא עובר כמו אוויר, לא מדברים איתו. הוא יודע שהוא מוקצה. זה היה כך בעבר, אבל העוצמות השתנו".

על הפרשן אמנון אברמוביץ' נכתב כי הוא "אינו מביע את דעתו על ענייני המערכת. במקום זאת, הוא בוחר לפעול כפרש בודד: הוא מגיע לאולפן, מתעלם במופגן מנוכחות הביביסט התורן שיושב מולו וקורא את מה שהכין מראש. "הוא אפילו לא מסתכל מי יושב באולפן", מספר עיתונאי בכיר. 'ביסמוט היה פונה אליו והוא לא היה מסתכל עליו, אלא ימינה ושמאלה. הוא רואה את עצמו כבעל טור שאומר את דברו והולך הביתה'".

עוד נכתב כי "עיתונאי בחדשות 12 מספר כי התדרוכים של השופר התורן נעשים כמעט בגלוי: 'הם משתלטים די מהר על כל פאנליסט, ואנשים, במיוחד צעירים, מתלהבים מזה שראש הממשלה או אנשיו מתקשרים אליהם. הייתי שומע במו אוזניי תדרוכים של אנשי נתניהו בזמן הפסקת הפרסומות במהלך 'אולפן שישי', ואז אותו 'פרשן' סוגר את הטלפון ואומר 'זו היתה שיחה מהספר שלי'. שיחות רקע זה בסדר גמור, אבל האנשים האלו לוקחים את זה ככזה ראה וקדש'".

עמית סגל חדשות 12 ערוץ 12 אמנון אברמוביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד