י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שקיפות בראש

מכה לחברות הגז: התקנות החדשות אושרו - הצרכנים ירוויחו בענק

חלק מהתקנות שאושרו: על ספק הגז להודיע לצרכן מראש על שינוי במחיר הגז, כך שצרכנים שיקבלו מידע על עליית מחירים יוכלו לבחון את תנאי ההתקשרות עם ספקי גז אחרים. כמו כן, נקבעו בתקנות תנאים ברורים לניתוק צרכן מאספקת הגז בשל אי תשלום החשבון | פירוט התקנות בכתבה

מכה לחברות הגז: התקנות החדשות אושרו - הצרכנים ירוויחו בענק
כבאות והצלה מחוז ירושלים

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשון ח"כ דוד ביטן, אישרה היום (ראשון),את תקנות גפ"מ (גז פחמימני מעובה), הנוגעות לאמות מידה לשירות צרכני גז. משמעות התקנות החדשות - שירות משופר, אמין ושקוף יותר.

כמעט בכל בית אב בישראל נעשה כיום שימוש בגפ"מ (גז בישול), ולמרות זאת, תחום הצרכנות בגפ"מ כמעט שלא מוסדר כיום בחקיקה. משרד האנרגיה והתשתיות מפקח על ספקי הגז בעיקר בהיבט של בטיחות, רישוי, קידום התחרות ופיקוח על חלק מהמחירים בתחום. מטרת התקנות החדשות שאישרה היום הוועדה, היא לקבוע אמות מידה לשירות צרכני גז ובכך לשפר את רמת השירות לכלל הצרכנים.

התקנות החדשות כוללות הוראות צרכניות שונות, ובכללן חובת הספקה סדירה של גז והוראות שונות בנוגע לחשבון הגז, ובכלל זה מידע שצריך לכלול בחשבון הגז. התקנות קובעות גם כי על ספק הגז להודיע לצרכן מראש על שינוי במחיר הגז, כך שצרכנים שיקבלו מידע על עליית מחירים יוכלו לבחון את תנאי ההתקשרות עם ספקי גז אחרים. כמו כן, נקבעו בתקנות תנאים ברורים לניתוק צרכן מאספקת הגז בשל אי תשלום החשבון.

התקנות קובעות גם את סל השירותים הכלולים במחיר הגז, ורשימה סגורה של שירותים שספק הגז יהיה רשאי לגבות עליהם תשלום נפרד, זאת במטרה ליצור שקיפות וודאות בחיובים שספק הגז מטיל על צרכן גז ולמנוע חיובים לא צפויים במהלך תקופת ההתקשרות בין הספק לצרכן. 

התקנות החדשות מצטרפות לשורה של צעדים שהוביל המשרד בשנים האחרונות לצורך שיפור השירות לצרכני הגפ"מ. בין היתר השיק המשרד מערכת להשוואת מחירי גפ"מ, שבה הצרכן יכול להשוות מחירים לפי ספקים ולפי אזור המגורים, ויכול לבחור את המחיר הטוב ביותר באזור מגוריו, וכן מערכת ייעודית שבה ניתן לאתר אנשי מקצוע מורשים שהוסמכו על ידי המשרד לעסוק בגפ"מ.

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז: "אישור התקנות החדשות הינו חלק מתהליך שיפור השירות והגברת התחרות לטובת כלל האזרחים, וזאת בשוק ריכוזי המחייב הסדרה צרכנית. תודה לכל הצוות המצומצם במשרד האנרגיה והתשתיות שפעל לטובת קידום התקנות".

 

הוזלה מחירים שקיפות גז בישול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד