כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בשיחות סגורות

חוק הגיוס: ההבטחה של ראה"מ נתניהו לראשי המפלגות החרדיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח בשיחות סגורות כי בתחילת הכנס הבא יאושר קודם כל חוק הגיוס. בתוך כך, הצוות המצומצם בראשות מזכיר הממשלה יוסי פוקס יתכנס ביום חמישי הבא לדיון נוסף על קידום חוק הגיוס | האם תושג סוף סוף הסכמה בנושא שמטלטל את המדינה שנים רבות

חוק הגיוס: ההבטחה של ראה"מ נתניהו לראשי המפלגות החרדיות
בנימין נתניהו ומשה גפני צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה נתניהו הבטיח בשיחות סגורות כי בתחילת הכנס הבא יאושר קודם כל חוק הגיוס, ורק לאחר מכן ימשיכו בקואליציה בקידום הרפורמה במערכת המשפט, כך דווח ב'כאן 11'.

כזכור, אישור חוק הגיוס כבר היה אמור להתממש בכנס הקודם של הכנסת. בתוך כך, הצוות המצומצם בראשות מזכיר הממשלה יוסי פוקס יתכנס ביום חמישי הבא לדיון נוסף על קידום חוק הגיוס, כך דווח ב'בחדרי חרדים'.

בשבוע שעבר דווח בכאן חדשות כי בישיבה שהתקיימה בימים האחרונים בין המשנה ליועמ"ש גיל לימון ואיתי אופיר יועמ"ש מערכת הביטחון לפוליטיקאים חרדים, נתנו היועצים המשפטיים אור ירוק לקידום מתווה הגיוס החדש שכולל את הורדת גיל הפטור לצעירים חרדים לגיל - 21.

יחד עם זאת בישיבה הוצגו שני תנאים למהלך. הראשון הוא שהמהלך יהיה זמני (למספר שנים בלבד) והשני שהממשלה תפעל באמת לעידוד תעסוקת חרדים.

בייעוץ המשפטי רוצים לוודא שהמתווה החדש "עובד" ולאחר מכן לפעול לצמצום "הפגיעה בשוויון". החרדים מתנגדים בשלב זה לחוק גיוס זמני ודורשים מנגנון עוקף בג"ץ.

 

חוק הגיוס בנימין נתניהו ראשי המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד