כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ללמד את הנוער היסטוריה

מוזיאון שואה וירטואלי יושק במשחק מחשב פופולרי

כדי להנגיש את השואה לדור הצעיר, מוזיאון שואה וירטואלי יושק במשחק וידאו במחשב פורטנייט הפופולרי. המוזיאון ייבנה במשחק הפופולרי עם 400 מיליון שחקנים חודשיים

מוזיאון שואה וירטואלי יושק במשחק מחשב פופולרי
אילוסטרציה צילום: unsplash

מוזיאון שואה וירטואלי "קולות הנשכחים" אושר לבנייה בפורטנייט, משחק וידאו פופולרי. ב"קולות הנשכחים" יהיו גלריות המפרטות את אירועי ליל הבדולח והחיים בגטאות יהודיים.

יהיו בו גם דמויות היסטוריות, מריאן קון, לוחמת התנגדות צרפתית ילידת גרמניה, ועבדול חוסיין סרדארי, דיפלומט איראני שהציל אלפי יהודים באירופה, 

במוזיאון תהיה תערוכה המוקדשת ליהודים ספרדים שמתו במהלך השואה, גם המלך מוחמד החמישי, שסירב לחתום על הרג רבע מיליון יהודי מרוקו בגטו יונצח גם הוא במשחק.

מעצב המוזיאון, לוק ברנרד, אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle: "פורטנייט הוא יותר ממשחק זו פלטפורמה עם 400 מיליון משתמשים ברחבי העולם". הוא מקווה שהמוזיאון ירחיב את הגישה לחינוך לשואה.

לדבריו, 80 אחוז מהאמריקאים מעולם לא ביקרו במוזיאון שואה, וברנרד רואה בכך חלק ממגמה. "ילדים לא רוצים ללכת למוזיאונים", אמר. "הם משתעממים".

ברנרד המשיך: "אנחנו צריכים להסתגל לדיגיטל, כי הדיגיטל יכול להגיע לכולם". המעצב מקווה שזה יתן השראה לפרויקטים דיגיטליים אחרים. הוא בנה את קולות הנשכחים "כדי להראות באיזו מהירות ניתן לבנות מוזיאון דיגיטלי, וכמה יעיל הוא יכול להיות".

התגובות למוזיאון, אמר ברנרד, היו "99.99 אחוז חיוביים".

זו לא העבודה הראשונה שלו לחינוך דיגיטלי. מוקדם יותר השנה הוא עיצב את The Light in the Darkness - משחק הווידאו הראשון על השואה. "האור בחושך" עוקב אחר משפחה צרפתית-יהודית כשצרפת נופלת לשליטת הנאצים.

ברנרד אמר: "הייתי בהלם ממספר האנשים הבריטים ששיחקו בו שלא ידעו את יסודות השואה". הוא המשיך: "בבריטניה, שבה חינוך לשואה הוא חובה, זו בעיה".

משחקי וידיאו השואה אושוויץ מלחמת העולם השנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד