כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מכוון לממשל ביידן

השר דרמר לפוקס ניוז: "אל תתערבו לנו ברפורמה"

השר דרמר התראיין אתמול לרשת פוקס ניוז ואמר כי הוא מתנגד לביקורת אמריקאית או בינלאומית על הרפורמה המשפטית. "אני לא רוצה להתערב בפוליטיקה שלכם בדיוק כמו שאנחנו לא רוצים שתתערבו בשלנו"

השר דרמר לפוקס ניוז: "אל תתערבו לנו ברפורמה"
רון דרמר ויריב לוין צילום: ערוץ כנסת

השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, דיבר על הביקורת של ממשל ביידן ומדינות אחרות על ישראל בשל הרפורמה המשפטית בראיון לרשת 'פוקס ניוז' וקרא לאמריקאים בצורה עדינה לא להתערב.

השר דרמר, למרות שלא הפנה את האצבע ישירות כלפי ביידן ומנהיגים דמוקרטיים אחרים בעולם, אמר: "אני כן מאמין שזה עניין פנימי בישראל, ואני חושב שזה משהו שמנהיגים דמוקרטיים אחרים לא צריכים להתערב בו. ואני אעודד את כל המנהיגים ברחבי העולם לכבד את ההחלטה של ​​מדינות דמוקרטיות אחרות. זה דבר אחד כאשר מנהיגים דמוקרטיים מתערבים במדינות שאינן דמוקרטיות כי אין לעם יכולת להתבטא".

השר דרמר המשיך על ההתערבות בפוליטיקה המקומית הישראלית: "אני לא רוצה להתערב בפוליטיקה שלכם בדיוק כמו שאנחנו לא רוצים שתתערבו בשלנו. ראש הממשלה אמר זה שיש חוק שהוא מקדם, אל תתערבו בעבודה הפנימית של דמוקרטיות אחרות".

השר דרמר, שגריר ישראל לשעבר בארה"ב, ציין, "אתה יכול לראות הפגנות בצרפת על החלטה כזו או אחרת של נשיא צרפת. אתה עשוי לראות הפגנות בארה"ב על החלטה כזו או אחרת. ייתכן שתראה חילוקי דעות בין הרשות המבצעת שלך, של הממשלה, של הזרוע המשפטית בממשל בנושא מדיניות, וכל מיני שאלות שיש לך לגבי האיזון הנכון שאתה מנסה למצוא בארצות הברית, שהיא מדינה בת כמעט 250 שנה עם מוסדות שמבוססים מאוד מאוד".

השר דרמר טען כי בישראל "היה מאזן כוחות טוב בין רשויות השלטון בחמישים השנים הראשונות של המדינה, באמצע שנות ה-90 בתי המשפט החלו לצבור לעצמם עוד ועוד סמכויות, בשבעת החודשים האחרונים פעלנו להחזיר את האיזון בין הרשויות, אנחנו מנסים לרסן את האקטיביזם השיפוטי של שופטי בית המשפט העליון".

 

בית המשפט העליון רון דרמר הרפורמה המשפטית ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד