כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
רישיון לנהוג חזק

לאוסטרליה יש פתרון יצירתי למכוניות מהירות במיוחד

בדרום אוסטרליה החליטו להטיל מגבלות על השימוש במכוניות "אולטרה חזקות" באמצעות חקיקה חדשה אשר תדרוש ממי שמחזיק במכוניות כאלה להוציא רישיון נהיגה מיוחד. בנוסף, החוק החדש קובע שלנהגים אסור לבטל את בקרות האחיזה האלקטרוניות של הרכב

לאוסטרליה יש פתרון יצירתי למכוניות מהירות במיוחד
אילוסטרציה - פרארי SF90 סטראדאלה צילום: פרארי

אם גם לכם יש בשכונה נהג משוגע עם מכונית מהירה מאוד שעושה "חראקות" בלילות, אתם בטח מכירים את תחושת הפחד וחוסר האונים שקשורים בצפיה במישהו ש"קורע את הכביש" מתחת לבית שלכם. באוסטרליה מצאו לבעיה הזאת פתרון: לפי פרסומים באוסטרליה, דרום אוסטרליה החליטה להטיל מגבלות על השימוש במה שמוגדר במדינה כ"מכוניות אולטרה חזקות" באמצעות חקיקה חדשה אשר תדרוש ממי שמחזיק במכוניות כאלה להוציא רישיון נהיגה מיוחד.

הסיבה לחקיקה הזאת שתיכנס לתוקף בדצמבר בשנה הבאה היא סיבה עצובה: בשנת 2019 נדרסה הנערה סופיה נסמית' כאשר נפגעה על ידי מכונית למבורגיני שהנהג שלה איבד שליטה במכוניתו ולכן נקבע שכל נהג אשר מחזיק במכונית שיחס ההספק משקל שלה הוא 407 כוח סוס לטון יידרש להחזיק ברישיון המיוחד לאחר שיעבור קורס מקוון מיוחד. לקורס יכולים לגשת רק מי שמחזיקים ברישיון נהיגה למשך שלוש שנים לפחות. בנוסף, החוק החדש קובע שלנהגים אסור לבטל את בקרות האחיזה האלקטרוניות של הרכב, כלומר הבקרות אשר שומרות על הנהגים מפני איבוד שליטה ברכב-ומי שיבטל את הבקרות יקנס בסכום שווה ערך לכ-3,300 דולר אמריקאי.

החוק האוסטרלי החדש אינו מפתיע - מי שאוהב מכוניות לבטח מתלהב לראות ברחוב מכונית פרארי או למבורגיני או אפילו טסלה מודל אס "פלייד" אבל כדי לנהוג במכונית כזאת צריך ניסיון. בשנים האחרונות מכוניות העל הולכות והופכות חזקות יותר ויותר וכיום ניתן לרכוש מכוניות שמנועיהן מפיקים בקלות מעל 600 כוחות סוס, כלומר פי חמש מכונית משפחתית ממוצעת. המכונית האלה יכולות לזנק ל -100 קילומטרים לשעה תוך פחות מארבע שניות ולהגיע למהירות של 300 קילומטרים לשעה ומן הסתם, ראוי שמי שקונה אותן גם ידע לנהוג בהן כהלכה.

 

אוסטרליה קנסות מהירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד