י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נתוני חודש יולי

זו הרשת שמוכרת לכם "סל מוצרים בסיסי" במחיר היקר ביותר

הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש היא "מיני סופר אלונית" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1,150 ₪ | הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר הינה "רמי לוי" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 886 ₪ 

מזומן
מזומן צילום: בחדרי חרדים

השוואת עלות סל המוצרים הבסיסי לחודש יולי נחשפת: סל המוצרים הבסיסי גובש ע"י הלמ"ס ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק ביוני 2018, ומתבסס על נתוני חוק השקיפות מתוך אתר פרייסז, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק ולאפשר לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם באופן תדיר.

בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה ובהתאם לשלושה קריטריונים: משקלם היחסי ב"סקר הוצאות משקי הבית" המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; רמת השונות בין חמישוני ההכנסה בישראל באופן בו נבחרו מוצרי בסיס הנצרכים על ידי כלל החמישונים ומוצרים הנמכרים לאורך כל עונות השנה. המוצרים בסל הנם מוצרים נבחרים ונועדו לאפשר מיקוד ולפיכך אינם כוללים את כלל מוצרי הצריכה הנרכשים ע"י משקי הבית.  

הסל כולל מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פרות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון.

נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש יולי, 2023 נחשפים: 

- ממוצע סל המוצרים הבסיסי עמד בחודש יולי על 991 ₪.

- הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש זה הינו כ- 30% שהם 264 ₪. 

● הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש זה היא "מיני סופר אלונית" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1,150 ₪.

● הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר הינה "רמי לוי" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 886 ₪.  

● הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש יולי עמד על 30% שהם 264 ₪.

● בבדיקה של רשתות הנבחרות ("דיסקאונט") המחיר הממוצע של סל המוצרים הבסיסי עמד בחודש הראשון של 2023 על 932 ₪. פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עמד על 9% שהם 83 ₪.

● ביחס לחודש הקודם, חלה עלייה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ- 60% מהרשתות הציגו עלייה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל הן ביוני והן ביולי). 

 

צרכנים לקוחות השוואת מחירים קניות רשתות מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד