כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בחורי הישיבה התרגשו: "הרגשנו את העוצמה היהודית בצריפי ההשמדה"

מיזם 'ניצחה הרוח' כבר הפך לשיחת היום בקרב האלפים הרבים בארץ ובעולם שהספיקו לצפות בו• מאות תלמידי הישיבה החסידית שהגיעו לצפות במיזם התרגשו עד דמעות: "הרגשנו את עוצמת הרוח היהודית בתוך צריפי מחנה ההשמדה"

בחורי הישיבה התרגשו: "הרגשנו את העוצמה היהודית בצריפי ההשמדה"
תלמידי הישיבה צופים במיזם של נצחה הרוח צילום: מתוך הסרטון

המראה היה מפעים ומרגש: למעלה מ-1000 תלמידי ישיבת קארלין ישבו באולם הגדול, במסגרת קעמפ בין הזמנים שהתקיים בירוחם, הרכיבו את המשקפיים המיוחדות של 'ניצחה הרוח' ונשאבו למסע עוצר נשימה בין שבילי מחנה המוות הידוע לשמצה. מדובר בחוויה ייחודית דוקומנטרית בה הצופה מסייר במחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ-בירקנאו, בראיה של 360 מעלות, באמצעות משקפי VR (מציאות מדומה) ונחשף לעוצמות האמונה ושמירת חיי תורה ומצוות גם בתוך התופת האיומה.

מרגש היה לראות את המוני בני הישיבות מרותקים במשך שעה ארוכה ומוחים דמעה מהמסע המרטיט במחנה המוות הנורא, הנוגע בנימי הנפש העמוקים ביותר. המסע מלווה בהדרכתו המרתקת של הרב ישראל גולדווסר וגדוש סיפורים ועדויות על היהודים היקרים הי"ד שמסרו נפש עד רגעיהם האחרונים כדי להמשיך לאחוז במצוות ובאמונת ה'.

בני הישיבה יצאו נסערים ואמרו כי המיזם הוסיף להם כוח וחיזוק רוחני גדול, אודות מה שהתרחש על בני עמנו בימים האפלים ההם. יצוין, כי ישיבת קרלין מצטרפת לישיבות רבות מכלל החוגים וכן למחנות קיץ  של תלמידות סמינר, שצפו במהלך ימי החופשה במיזם המיוחד וקיבלו חוויה מאלפת על מאורעות השואה, מבלי הצורך לנסוע לפולין עם כל בעיות הצניעות הכרוכים בכך.

מיזם 'ניצחה הרוח' כבר הפך לשיחת היום בקרב האלפים הרבים בארץ ובעולם שהספיקו לצפות בו: מחנכים, מורים תלמידים, אנשי ממשל וחינוך, ועדי עובדים מכל החוגים והמגזרים. מאחורי המיזם החדשני עומדות שלוש נשים חרדיות, חני קופולוביץ, מרים כהן ויוטי ניימן שפעלו בתחום לא מעט שנים. כשנחשפו לטכנולוגיית ה-VR הן החליטו להשקיע וללמוד אותה לעומק, כדי לחבר אותה לנושא הקרוב לליבן: השואה.

בצפייה במיזם, הדמעות זולגות מעצמן. הטכנולוגיה החזותית כה מוחשית, עד שאתה יכול לשלוח את ידך וכמעט לגעת בחפצי הנספים הי"ד, לחוש את האדמה, לראות את האפר, לצעוד בין המשרפות, המקלחות, הביתנים, רציפי הרכבת ורחבת המסדרים, למשש את דרגשי התאים ולחוש את טחב תא הגזים המצמרר. וכשהכל מוגש עם תוכן יהודי עמוק המאיר את נקודות החוזקה ועוצמת הרוח היהודית ברגעי התופת, החוויה הופכת לעוצמתית וחינוכית במיוחד.

כאמור, רבים ממנהלי הקעמפים ומחנות הקיץ של בני הישיבות כבר הזדרזו להזמין את מיזם 'ניצחה הרוח' כתכנית חווייתית וחינוכית מהמעלה הראשונה, המותירה רושם כביר על הבחורים וגורמת להם לחיזוק רוחני עצום.

נצחה הרוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד