א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בצל החוקים הנפיצים

הפרשן בתחזית קודרת: "מיליון איש יצורו על הכנסת"

לפי פרשן הארץ, בכנס החורף תעסוק הקואליציה בחוק הגיוס ובשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, מה שיוביל לכך ש"עד סוף השנה לא יהיה צבא מילואים, לא תהיה כלכלה, לא יהיה משק מתפקד וגם לא תהיה רפואה ציבורית". לדבריו, "כשמיליון איש יצורו על הכנסת, הממשלה תיאלץ להיכנע"

הפרשן בתחזית קודרת: "מיליון איש יצורו על הכנסת"
מחאה סמוך לכנסת צילום: Chaim Goldberg/Flash90

פרשן "הארץ" יוסי ורטר כותב הבוקר (שני) במאמרו כי לפי דבריו של ראש הממשלה נתניהו בריאיון ל"בלומברג" ברור כי במושב החורף של הכנסת תעסוק הקואליציה בשני חוקים נפיצים: חוק הגיוס ושינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. לדברי ורטר, החקיקה תוביל להתפרקות מוסדות המדינות שיהפכו ללא מתפקדות ומה שיוביל לשינוי יהיו "מיליון איש שיצורו על הכנסת" ויכניעו את הממשלה.

"הכול ברור אם כך", הוא כותב. "בין החודשים נובמבר 2023 לינואר 2024 הכנסת תעסוק בשני החוקים הנפיצים ביותר שניתן להעלות על הדעת - מתן פטור המוני משירות לחרדים, בתמורה לתוספת של כמה מאות שקלים לשכר החייל הקרבי; והפיכת הוועדה לבחירת שופטים לגוף פוליטי".

לדברי ורטר, "החרדים הציגו לנתניהו אולטימטום: פטור תמורת ועדה. זו העסקה ואין בלתה. הרוב בכנסת קיים כדי להעביר גם את זה וגם את זה. ההשלכות על מצבה של המדינה, בכל תחום אפשרי, הן הרות אסון פי כמה סדרי גודל מאלה שאנו רואים כיום".

פרשן "הארץ" מציג את התחזית האפוקליפטית שלו למדינה בצל צמד החוקים הנפיצים וטוען כי רק הפיכה אזרחית תבטל את "הגזרה": "עד סוף השנה לא יהיה צבא מילואים, לא תהיה כלכלה, לא יהיה משק מתפקד וגם לא תהיה רפואה ציבורית. כל מי שיוכל - יברח מהמדינה. אם נתניהו לא יחזור בו, הוא יהיה אחראי לביצוע פיגוע אסטרטגי במדינת ישראל, שיביא עליה את סופה. הערבים יצטרכו פשוט להגיע ולאסוף את השלל מהרצפה. כשלשם אנו הולכים, אין לנו על מי לסמוך זולת על המחאה. כאשר חוק הגיוס יצטרף לחגיגה, מאות אלפים יצטרפו למחאה. וכשמיליון איש יצורו על הכנסת, הממשלה תיאלץ להיכנע".
חוק הגיוס ועדה לבחירת שופטים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד