י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חצי מפלגה פורשת: ישראל חסון עוזב את הכנסת

המקום השני ברשימת קדימה מעדיף לכהן כמנכ"ל רשות העתיקות, ובמקומו תיכנס לכנסת ח"כ לשעבר רונית תירוש

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

ח"כ ישראל חסון (קדימה) צפוי לפרוש מהכנסת בימים הקרובים. המהלך יצא לדרך לאחר שמועמדותו של חסון לתפקיד מנכ"ל רשות העתיקות אושרה היום (ד) במועצת רשות העתיקות. ובמקומו צפויה להיכנס ח"כ לשעבר רונית תירוש.

על פי המלצת ועדת האיתור אשר אומצה גם על ידי השרה לימור לבנת, שמתוקף תפקידה אחראית על רשות העתיקות, אישרה היום מועצת רשות העתיקות את ההצעה למנות את חבר הכנסת ישראל חסון לתפקיד מנכ"ל הרשות. המינוי טעון עתה את התפטרותו מהכנסת ואת אישור הממשלה, וכן כפוף להחלטת הוועדה לאישור מינויים ליד רשות החברות הממשלתיות (ועדת ברנר).

יו"ר רשות העתיקות, פרופ' איוון פרידמן, שעמדה בראש וועדת האיתור, נימקה את הבחירה בחסון כך: "הוועדה מצאה, כי מר ישראל חסון הינו המועמד המתאים ביותר בהיותו בעל ניסיון ניהולי רב בתפקידים ציבוריים וממלכתיים רבים, בעל ניסיון ויכולת ייצוג בפני גורמים חיצוניים, בעל הבנה כלכלית והנעת עובדים".

ישראל חסון אמר: "אני מודה על הבחירה, הזכות הניתנת לי והאמון, ומקווה למלא את התפקיד באופן הראוי לו, ולסייע לקדם נושא חשוב זה".

לחבר הכנסת ישראל חסון רקע ביטחוני וציבורי עשיר. במשך למעלה מ–25 שנים שירת בשירות הביטחון הכללי במגוון תפקידים, ובהם: מפקד מחוז צפון ומפקד מחוז ירושלים בשירות, וכן כסגן ראש השב"כ בין השנים 1997-1999. לחסון ניסיון ניהולי גם במגזר העסקי. הוא היה בעליה ומנהלה של חברה לאספקת דלקים, וכיהן כדירקטור בחברת בזק ובבנק לאומי להשקעות. בשנת 2006 נבחר כחבר כנסת ושימש בין היתר כיו"ר ועדת הכלכלה וחבר בוועדת חוץ וביטחון וועדות המשנה שלה. במקביל לתפקידיו אלה, שימש חסון כשליח אישי של ראשי הממשלות למנהיגות של העולם הערבי במגוון נושאים.
חסון פרישה קדימה עתיקות מפלגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד