ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לא הכירה את אביה

20 שנה אחרי הטרגדיה: גיטי מתחתנת

למעלה מ-20 שנה חלפו מאז • אברך חרדי נהרג בתאונת דרכים והותיר אחריו אלמנה וילדים רכים • הקטנה נולדה ימים אחדים לאחר מכן, ומעולם לא זכתה לראות את אביה • עכשיו היא מתחתנת וחושבת בעיקר על זה שהוא יבוא לחופה

20 שנה אחרי הטרגדיה: גיטי מתחתנת
תאונת דרכים קשה צילום: UNSPLASH

הרגשות שמציפים את לבה של גיטי חזקים וגם מנוגדים. היא שמחה על כך שהיא עומדת להקים בית בישראל, וגם מודאגת ומקווה שהכל ילך כשורה. היא רוצה שיבואו כמה שיותר חברות כדי לשמוח איתה, אבל גם חוששת שלא תצליח לכבד אותן כולן ולקבל אותן בצורה טובה מספיק. היא עצובה מאוד שהיא צועדת לחופה בלי אבא, אבל גם מתרגשת נורא 'לפגוש' אותו, ולדעת שהוא נמצא ממש לידה. 

המושג 'אבא' הנו מושג ערטילאי מאוד מבחינתה של גיטי. היא מעולם לא ראתה אחד כזה. כלומר, היא ראתה אבות של אנשים אחרים, אבל לא את אבא שלה. יש לה סבא, אבא של אבא, זה אולי דומה קצת היא לא בטוחה כי מעולם לא הרגישה מה זה אבא.

פעם היא חשבה שאבא זה כמו אמא נוספת, אבל החברה הטובה שלה הסבירה שזה לא אותו דבר. זה משהו אחר.

דבר אחד היא בטוח יודעת. במשפחה בלי אבא, תמיד חסר! תמיד הם התמודדו עם מחסור בכסף. זה לא שהם היו רעבים כי הרבה ארגונים עזרו להם, אבל כל דבר שהם היו צריכים, אמא היתה צריכה לבקש עזרה, פעם מסבא וסבתא, פעם מהרב של הקהילה, פעם מקופת הצדקה של השכונה. ובכל פעם היא הרגישה מחדש לא נעים, גם אמא הרגישה כך, וגם גיטי.

"להיות יתומה זה קשה", היא אומרת, "אנחנו נראים אותו הדבר, אבל אנחנו אנשים שונים. יש לנו מערכת חשיבה שונה. כל הגישה שלנו לחיים יותר כנועה, כי כל הזמן צריכים לבקש טובות".

לתרומה הקליקו כאן

עכשיו גיטי עומדת להתחתן, בחופה היא תרגיש שאבא נמצא לידה: "אני משתוקקת לרגע זה, לדעת שהוא פה, לידי. אף פעם לא היתה לי התחושה הזאת, ואני חייבת לדעת איך זה מרגיש", היא אומרת בחיוך עצוב.

אבל בעיקר בעיקר מה שהיא רוצה, זה להפסיק להיות יתומה: "עד מתי האדם שנפטרו הוריו מוגדר יתום? עד החתונה. אחרי החתונה אני כבר לא 'ילדה יתומה', אני כבר 'עקרת בית' ובקרוב עזרת ה' אמא בעצמי. זה כבר לא להיות המסכנה שכולם תומכים בה, אלא אשה עצמאית ובעלת יכולת, שתומכת באחרים".

אבל כדי שזה יקרה, היא חייבת לקבל עזרה, בפעם האחרונה בעז"ה. כדי שתוכל לגשת לחתונה בצורה מכובדת. היא עבדה קשה כדי להשיג עזרה לצורכי החתונה, אבל היא לא יכולה לנסוע לאמריקה ולנקוש על דלתות של נדיבי העם. הדבר האחרון שנשאר לה זה פשוט לבקש את עזרת הציבור, באמצעות 'קרן יתומי אב', שהוקמה במיוחד עבורה ועוד 82 יתומים נוספים המתחתנים בימים אלו של חודש אב.

83 יתומים ויתומות שניצבים על פתחה של התחלה חדשה. הם הולכים לעבור ממצב של 'יתום' ו'יתומה', למצב של 'אבא ואמא'.

וברגעים האלו הם זקוקים לנו, הם זקוקים לך! הם צריכים את העזרה שלנו. כל אחד מאתנו יתן עשרה שקלים ליתום, 830 שקלים בסך הכל, כדי שהם יוכלו להתחתן בכבוד.

רבינו הגדול הגרמ"ה הירש שליט"א אומר באחריות מלאה: "התורמים סך 830 שקלים עבור 83 יתומים ויתומות הנישאים בחודש אב תשפ"ג, כמו שהצילו את היתומים בעת דחקם ומנעו מהם צער, יזכו בס"ד מידה כנגד מידה שהקב"ה ישמרם ויצילם מכל צרה וצוקה – ובהצלחה מופלגה בזמן הבעל"ט". 

לתרומה הקליקו כאן

קופת העיר יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד