כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
במאות אלפי שקלים

משרד הבריאות משתמש בייעוץ חיצוני ל"קטיעת שרשרת ההדבקה"

נגמרה הקורונה? משרד הבריאות מעסיק שחרת יועצים חיצוניים בשכר מאות אלפי שקלים בנושא קטיעת שרשרת ההדבקה בנגיף. משרד הבריאות: "התשלום נעשה על פי תעריפי החשכ"ל ואינו מהווה תשלום ישיר ליועץ"

משרד הבריאות משתמש בייעוץ חיצוני ל"קטיעת שרשרת ההדבקה"
מעבדת קורונה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בחודשים האחרונים שכר משרד הבריאות את שירותיהם של כשבעה יועצים חיצוניים, להם שילם למעלה ממיליון שקלים בשכר חודשי של כ-55 אלף שקלים לכל יועץ. מתוך השבעה ימשיכו חמישה בהתקשרות עם המשרד, כך לפי פרסום "הארץ".

סיבת העסקתם מעניינת במיוחד: היועצים מייעצים בענייני הקורונה השונים, כאשר המטרה היא בין התר קטיעת שרשרת ההדבקה. אחד מהם עוסק בהבאת חיסונים ארצה, זאת על אף שאין בארץ מחסור בחיסונים.

בדברי ההסבר לבקשת הפטור ממכרז עבור הייעוץ טען המשרד משל"ט הקורונה בשלהי מרץ וכי מאז הוא פועל במסגרת מכלול חטיבת בריאות הציבור: "המכלול ממשיך ביכולת של תכנון וניהול מרכזי חיסון לקורונה, וכן פוליו ואבעבועות הקוף לפי הצורך. בנוסף, המכלול ערוך לתת מענה לצרכים דומים אשר יעלו מחטיבת בריאות הציבור".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "במהלך מגפת הקורונה הקים משרד הבריאות מערך אופרטיבי לבדיקות, חיסונים וריצוף כחלק מהחלטת הממשלה להקמת מרכז השליטה הלאומי במשרד הבריאות (המשל"ט). עם הירידה בממדי המגפה, פעילות המערך, שהופעל על ידי עשרות רבות של עובדים, צומצמה באופן משמעותי כך שמשל"ט הקורונה ומפקדת אלון נסגרו".

עוד נמסר: "במהלך 2023 צומצמו כמעט לחלוטין מספר המשרות במערך זה וכן נעשו צעדים להטמעת תהליכי עבודה במסגרת הפעילות השוטפת של המשרד, לרבות בתחום קטיעת שרשראות הדבקה ושמירה על בריאות הציבור, הן מפני קורונה והן של מחלות נוספות, דוגמת פוליו ואבעבועות הקוף.

"במטרה לשמור על רציפות תפקודית בתחומים אלו גם לאחר סגירת המשל"ט, הוגשה בקשה להאריך את פעילותה של חברת 'אמן' (החברה שפעלה במשל"ט וזכתה במכרז בשנת 2020), לתקופה קצובה ומדודה עד לסוף חודש אוגוסט וזאת במקביל לעבודת מטה לאפיון מכרז ארוך טווח. התשלום לחברה נעשה על פי תעריפי החשב הכללי ואינו מהווה תשלום ישיר ליועץ. הסכומים המשולמים עומדים על ממוצע של כ-40 אלף שקל ליועץ לא כולל מע"מ, ומגלמים תקורות ושולי רווח כמקובל", כך לפי משרד הבריאות.

משרד הבריאות קורונה הדבקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד