י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"טול קורב מבין עיניך"

ערלוי נגד הדיין שטסמן: "צריך לבקש את מחילתו של האדמו"ר"

שנתיים לאחר סיומה של פרשת העגינות הקשה, חסידות ערלוי יוצאת במתקפה חריפה נגד דיין בית הדין הרבני שעיכב את הגביר החרדי בטענה כי באשמתו בנו סירב לתת גט: "טול קורב מבין עיניך, לבקש מחילתו הרמה של רבינו זצוק"ל".

ערלוי נגד הדיין שטסמן: "צריך לבקש את מחילתו של האדמו"ר"
חסידות ערלוי צילום: דוד ארזני

שנתיים לאחר סיומה של פרשת העגינות הקשות ביותר שידעה בישראל - חסידות ערלוי יוצאת במתקפה חריפה נגד דיין בית-הדין הרבני בתל אביב, הרב שלמה שטסמן, בטענה כי האשים את הגביר החרדי בכך שבנו לא נתן גט לאשתו. "עכשיו הוכח שבאמת העיכוב מלתת גט לא היה כלום לסבא", נכתב בגילוי מיוחד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'. "ואדרבה הוא עשה כל שביכולתו בכדי שבנו ייתן גט".

בגילוי הדעת נכתב כי ״לאחר שש שנים של רדיפות ונזקים קשים ביותר, הוכח בפני קהל ועדה, ע"י הרכב של רבנים בבית הדין של הרבנות, שדברי רבינו מרן בעל האמיר סופר זצוק״ל ושאר גדולי ישראל שליט״א צדקו, ודבר אחד מדבריהם לא ישוב ריקם״. על הסבא הידוע בכינויו ״הנגיד החרדי״ נכתב כי ״הוא עשה כל שביכולתו בכדי שבנו ייתן גט״ ובין היתר ציינו את פסק הדין של הרב רבי שלמה בן ציון הערבסט זצ"ל לפיו ״האשה אינה עגונה כלל, כיון שבעלה מוכן לתת לה גט בחו"ל".

במסמך שפורסם לאחרונה מוחים בערלוי על דבריו של הדיין שטסמן שהאשים את האדמו״ר מערלוי זצ״ל ברמזים לקבלת שוחד. ״קדושתו וגדלותו של מרן רבינו הגה"ק זצ"ל אינם צריכים ראיה, רבינו איש האמת עמד בראש הרבה מערכות ישראל אשר הצד השווה שבהן מלחמות קודש למען כבוד ישראל התורה וקודשא בריך הוא ללא משוא פנים וללא נגיעות כלל וכלל. לרב שטסמן אנו קוראים טול קורה מבין עיניך לעלות על ציון רבינו זצוק"ל ולבקש מחילתו הרמה. וידוע הפסק הלכה שכתב מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, שהמלבין פני חבירו באתר האינטרנט אין לו דרך לחזור בתשובה, כיון שהנזק כבר נגרם ע"י שנתפרסם הדבר לרבים, וכ"ש אם מכנה אותו שם בשמות שונות".

לפני כשנתיים אישה שהייתה עגונה במשך יותר מ-16 שנה, קיבלה גט גירושין מידי בעלה שעמד על סירובו העיקש במשך הרוב המוחלט של תקופת נישואיהם. הפרשה החלה לפני שני עשורים, עת התגורר הזוג בארצות הברית עם שני ילדיהם. במהלך ביקור בישראל לקתה האישה באירוע מוחי, שלאחריו החליטה להישאר בישראל. הבעל נאלץ לעזוב את הארץ בגפו, ומאז סירב לתת לה גט.

לפני כשבע שנים קבע בית הדין הרבני האזורי בתל אביב כי לאביו של הבעל, איל-הון חרדי, יש קשר ישיר לסירוב של בנו לתת גט. עקב כך, הוחלט להטיל עליו סנקציות. על אף שבית הדין לא הציג ראיות ישירות לכך, נדרש אביו של הבעל לשלם קנס יומי בסך 5,000 שקלים על כל יום שבנו המשיך לסרב לתת את הגט. עוד הוטל על האב צו איסור יציאה מן הארץ. בתגובה, הציע האב לעבור בדיקת פוליגרף, לשכור חוקר פרטי, וכן "להוציא צו מעצר בינלאומי נגד הבן כדי להראות שאני לא עומד מאחורי סירובו", אך בית המשפט קבע כי אלה "דברי ליצנות".

פסק הדין ניתן בתום פריצת דרך משמעותית שחלה בשנה האחרונה במו"מ בין הצדדים. אביו של הבעל הגיש בקשת פסילה נגד הדיין שניהל את התיק, שלמה שטסמן. בדיון על הבקשה, החליט בית הדין הרבני הגדול כי הרכב מטעמו ינהל את תיק הגירושין במקומו של שטסמן. משהוחלף ההרכב, עורכי הדין של הבעל והאישה ניהלו ביניהם מו"מ ישיר, ללא מעורבות של אבי הבעל, וכך נסללה הדרך למתן הגט.

בחודשים האחרונים עלתה שאלת מעורבותו של אביו של הבעל בתיק הגירושין במהלך דיונים שהתקיימו בבית הדין הרבני הגדול. הדיינים הביעו את דעתם כי האב "מיותר" בהליך הגירושין, ואף תהו "האם הטקטיקה לקחת את אבי הבן כבן ערובה כדי להציל את האישה מעגינותה, זאת הדרך הנכונה".

הרב שטסמן חסידות ערלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד