כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מהפכת האיקומרס בתחום תשמישי הקדושה: תפילין ומזוזות אונליין

ימי הקורונה והסגרים הפכו אותנו לתלויים יותר בקניות און ליין ונראה שמעט מהמחיצות והחסמים שהיו לפני המגפה באשר למסירת פרטי אשראי באינטרנט, הוסרו. פשוט לא היתה ברירה

מהפכת האיקומרס בתחום תשמישי הקדושה: תפילין ומזוזות אונליין
הרב מימון שושן מנכ"ל ובעלים אתר קודש נט צילום: דוד שושן

עולם המושגים שלנו עבר שינוי עמוק בשנים האחרונות. תחשבו על מילים כמו עגלת קניות, או סל קניות, כן זה שההורים שלנו היו הולכים איתו למכולת, היו כאלה מפלסטיק או מבד משובץ וידיות עץ שלעיתים התרופפו עם הזמן. היום עגלת קניות משמעותה המיידית היא לא העגלה שהסבתות סחבו בה ירקות מהשוק, אלא אייקון מינימליסטי בראש אתר אינטרנט ולצידו מספר שהולך וגדל ככל שלחצנו על כפתור הוסף לעגלה וגם הסל העתיק הפך להיות כפתור שגורם לכל מיני מוצרים להגיע אליכם הביתה מבלי שתצטרכו לקום מהספה ובלי קשר כדאי שתקומו מהספה לעיתים, סתם כי זה לא בריא.

ימי הקורונה והסגרים הפכו אותנו לתלויים יותר בקניות און ליין ונראה שמעט מהמחיצות והחסמים שהיו לפני המגפה באשר למסירת פרטי אשראי באינטרנט, הוסרו. פשוט לא היתה ברירה.

התחלנו להזמין ארוחות מוכנות באינטרנט, בגדים, נעליים, משקפיים, צעצועים ואקססוריז, גם פירות, ירקות ומוצרי סופרמרקט.

המהפכה המשמעותית ביותר בתחום הרכישות און ליין קרתה באחד התחומים הלא צפויים. תחום תשמישי קדושה ויודאיקה.

אם עד לא נזמן כדי להצטייד במזוזות לבית החדש, או בתפילין לילד שהפך לנער היה צורך לגשת לביתו של סופר סת"ם היושב עם הקסת, הנוצה והקלף, ולקוות שהוא עושה את מלאכתו נאמנה והמזוזות והתפילין שלו נכתבים בקדושה ולפי כללי ההלכה, היום גם את זה ניתן לעשות בלחיצת כפתור ואפילו להרוויח שקט נפשי רב יותר ולהיות בטוחים יותר באיכות וכשרות מוצרי הסת"ם.

קרדיט: דוד שושן

הזמנת תפילין ומזוזות באינטרננט

כדי להבין את משמעות המהפכה הטכנולוגית והשפעתה על תחום זה דיברנו עם הבעלים והמנכ"ל של אחד מאתרי הסת"ם והיודאיקה הפופולארים ברשת מימון שושן מקודש נט.

לדבריו המהפכה הגדולה היא באמון שהלקוחות נותנים בתהליך הרכישה, אמון שבתחילת הדרך כלל לא היה ברור מאליו.

"לאנשים היה קשה להפנים שמוצר קודש כמו מזוזה או תפילין ניתנים לקניה באינטרנט, החיבור בין העולמות של טכנולוגיה, אינטרנט ויהדות היה נראה מוזר" אומר שושן ומוסיף "כשביצענו את המיתוג הראשוני לאתר ולחברה, חיפשנו שם קצר וקולע שיציג את השילוב הזה וינרמל אותו, קודש נט זה השם שנבחר, ולא סתם, גם באינטרנט אפשר למצוא את הקודש, היום זה נשמע ברור מאליו, אבל אי שם ב 2014, זו היתה מחשבה פורצת דרך למכור מוצרי יודאיקה ושאנשים יבצעו הזמנת מזוזות אונליין "

ניסינו להבין את הפסיכולוגיה האנושית שהשתנתה ואפשרה לאנשים לתת אמון ברכישה של מוצרי קודש כמו ערכת תפילין לבר מצווה ומזוזות. על זה אומר שושן "לא היה פשוט לאנשים לתת אמון באיכות וכשרות המוצרים בתחילת הדרך, היתה לנו אסטרטגיה פשוטה, נגישות, אותה הטמענו באתר ובדפי המכירה, בכל רגע נתון בתהליך הרכישה, אתה יכול להרים טלפון ולדבר ישירות עם סופר הסת"ם, איתי, ולקבל מענה ישיר בגובה העיניים לכל שאלה". שושן מוסיף כי פריצת הדרך המשמעותית נעשתה ככל שמנגנוני הדירוג בגוגל, בזאפ ובאתרים דומים השתכללו ואפשרו ללקוח להשוות מחירים, לראות מה לקוחות קודמים כתבו ומה היתה חוויית הקניה שלהם, זה ייצר לאט לאט אמון במותג ובמוצרים והפחית את החששות המוצדקים. "עד היום הדגש שלנו בקודש נט הוא חיבור בין העולם הוירטואלי לעולם הפיזי, בכל רגע נתון אתה יכול להרים טלפון ולהתייעץ ואפילו לבוא ולראות בעצמך איך כותבים מזוזה, נשארנו אותנטיים ומחוברים לאנשים" מסיים שושן.

נראה שעולמות הטכנולוגיה עומדים היום בפני פריצות דרך משמעותיות עם הבינה המלאכותית, שאלנו את שושן האם שינויים אלה יכולים להשפיע על עולם הסת"ם והיודאיקה. "קשה לדעת איך ייראו ההשפעות" הוא עונה לשאלתנו "ההלכה מאוד פשוטה בעניינים אלה, צריך בן אנוש עם כוונה אנושית מודעת וכתיבה פיזית בתנאים של קדושה והיטהרות, כרגע קשה לדמיין רובוט שיעמוד בתנאים האלה, מתוחכם ככל שיהיה" הוא מסיים בחיוך.

 

תפילין רכישות און ליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד