כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"אין לו הצדקה מקצועית"

ראש המל"ל ביקש מסמוטריץ' להעביר את הכספים לערבים - וסורב

ראש המל"ל צחי הנגבי פנה לשר האוצר סמוטריץ' וביקש ממנו לאפשר את העברת הכספים לעידוד ההשכלה הגבוהה במגזר הערבי במזרח י-ם, מטעמים ביטחוניים. סמוטריץ' מצידו סירב: "מדובר בכסף פוליטי שניתן בדרישת רע"מ ועבאס בממשלה הקודמת ואין לו שום הצדקה מקצועית"

ראש המל"ל ביקש מסמוטריץ' להעביר את הכספים לערבים - וסורב
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש המל"ל צחי הנגב העביר לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' המלצה ביטחונית לפיה עידוד ההשכלה הגבוהה במזרח ירושלים מפחית טרור בירושלים, ועל כן עליו לאפשר את העברת 200 מיליוני השקלים למוסדות. סמוטריץ' סירב לבקשה זו, כך לפי דיווח ב"כאן 11".

נזכיר כי אתמול דווח ששר האוצר סמוטריץ' מנע העברת 200 מיליון שקלים למכינה של האוניברסיטה העברית לשילוב ערבים באקדמיה וההשכלה הגבוה, זאת בשל טענתו ששילוב ערבים באונ' מעודד לאומנות.

בשל התנגדותו זו אף הקפיא סמוטריץ' למשך חודשיים את תכנית החומש למזרח ירושלים העומדת על סך 2.5 מיליארד ש"ח.

השר משה ארבל פנה לסמוטריץ' וכתב: "בימים אלו, כאשר תקציבי מענקי האיזון והפיתוח אמורים להיות מחולקים לרשויות המקומיות, אני קורא לך לאפשר לשחרר את התקציבים גם עבור הרשויות המקומיות הערביות. מדובר בסך כולל של 200 מיליון ש"ח עבור התקציב השוטף ועוד 100 מיליון ש"ח עבור מענקי הפיתוח ופרויקטים לפיתוח כלכלי ברשויות הערביות".

לכך השיב היום סמוטריץ': "מדובר בכסף קואליציוני פוליטי שניתן בדרישת רע"מ ומנסור עבאס בממשלה הקודמת ואין לו שום הצדקה מקצועית. הרשויות הערביות מקבלות את מענק האיזון שנועד לסייע לרשויות חלשות בדיוק כמו כל רשות אחרת במדינת ישראל ועל בסיס קריטריונים שוויוניים. אין ולא היתה שום הצדקה בעולם להעדיף עוד יותר את הרשויות הערביות ולתת רק להן מענק מיוחד שהרשויות החלשות במגזר היהודי לא מקבלות, מלבד דרישה פוליטית של עבאס שביקש לעשות הון פוליטי על תקציב המדינה ולשחד את בוחריו בחברה הערבית".

עוד הוסיף: "בניגוד לאמור במכתבך, גורמי המקצוע במשרד האוצר סבורים אף הם שאין לתקציב הזה שום הצדקה מקצועית. הם התנגדו לו בממשלה הקודמת והוא הועבר בניגוד לעמדתם (פעולה לגיטימית כמובן כשלעצמה, לממשלה מותר לקבוע מדיניות הגם שהיא מנוגדת לעמדת גורמי המקצוע שונים, אבל מה לעשות שהמדיניות שלי וסדרי העדיפויות התקציביים שלי שונים). תקציב המדינה הוא משאב מוגבל וקביעת סדרי העדיפויות התקציביים משקפת תפיסת עולם ערכית וחברתית".

מוקדם יותר טען יו"ר רע"ם מנסור עבאס: "הממשלה נמצאת במבחן. אנשים התחילו להרגיש שיש תוכנית חברתית וכלכלית לצמצום פערים ומיגור פשיעה, אבל הממשלה תוקעת את היישום של חלקים רבים מתוכנית החומש".

צחי הנגבי בצלאל סמוטריץ משה ארבל המגזר הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד