כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בברכת עמוד ההוראה

אחרי הפיגועים בשכונה: קרית הרצוג נסגרה חוקית לתנועת כלי רכב בשבתות

לאחר ניסיון הפיגוע שאירע לאחרונה בקרית הרצוג, התארגנו התושבים לחזק את שמירת השבת ופעלו לסגירת הכבישים בשכונה לנסיעת רכבים בשבתות, ובברכת עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין היוזמה יצאה לדרך ובוצעה מבחינה חוקית, 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על המיזם הייחודי

אחרי הפיגועים בשכונה: קרית הרצוג נסגרה חוקית לתנועת כלי רכב בשבתות
פיגוע בשכונת פרדס כץ צילום: פלאש 90

לפני כמה שבועות התרחש פיגוע דקירה באחד מרחובותיה המרכזיים של שכונת 'קרית הרצוג' בבני ברק. האירוע קרה ברחוב צבי הרלינג – פינת רחוב נויפלד וחיי טייב, בסמוך למאפיית הצבי ולקופת חולים 'מכבי. האברך החשוב הרב משה חיים שלייסל היה בדרכו לסדר שני בכולל שבבית הכנסת 'מנין אברכים -שמעה תפילתי', ומחבל ניסה לדקרו, ובחסדי שמים המרובים הוא נפצע קל מאוד, ופונה לבית החולים 'מעייני הישועה' ושוחרר לאחר כשעתיים.

לאחר נסיון הפיגוע ונס ההצלה, התכנסו כמה מנכבדי וחשובי תושבי שכונת קרית הרצוג לדון כיצד זה שדווקא בשכונתם אירע ניסיון פיגוע, ובפרט שמפורסמת הבטחת מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל בשם החזו"א כי בבני ברק לא יפלו טילים, והיה אומר כך על דברים נוספים שזכות התורה של העיר בני ברק מגנה בעדה משאר פגעים רעים, וכיצד איפה אירע הדבר.

אחד מאברכי השכונה, שהיה בסוד העניינים, מספר ל'בחדרי חרדים': "עשינו חושבים, ונזכרנו כי לאחר הפיגוע הנוראי הקודם שהיה בשכונה הצמודה אלינו, הלא היא פרדס כץ, שנרצחו שני יהודים (ועוד שלושה לא יהודים), והיה זה לאחר פטירתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, ואז התעוררו הרבה לשאול וכי ברכתו של מרן הגר"ח שלא יהיו פיגועים ודומיהן בבני ברק איננה קיימת לאחר פטירתו?

"בזמנו שלחו את הדבר לשולחנו של עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, אשר השיב כי בוודאי ברכתו של גיסו עודנה קיימת וחלה גם לאחר פטירתו, אך הבעיה היא שיש בפרדס כץ חילולי שבת והרחובות אינם סגורים בשבת קודש, ועוברים בתוככי השכונה רכבים מחללי שבת רח"ל, והדברים נדפסו בקובץ 'ווי העמודים וחשוקיהם' היוצא לאור מדי חודש על ידי כולל בית דוד, ועוררו הדים נרחבים בזמנו.

"כעת בעקבות ניסיון הפיגוע שהיה בקרית הרצוג, התעוררנו כל תושבי השכונה החרדים, והפלא הוא שגם כל תושבי השכונה החילוניים התעוררו ונכנסו לעניין, והוחלט שעושים מעשה ומחתימים את כלל תושבי השכונה על עצומה ובקשה לסגירת הכבישים בשבתות, והלא יאומן היה שרבים מן התושבים שאינם שומרים תורה ומצוות הזדרזו לחתום עוד לפני האברכים הדרים בשכונה, משום ששמעו והבינו שעל ידי שמירת השבת יזכו לשמירה מפיגועים ושאר דברים רעים.

החתימות של התושבים

"ואכן התחלנו להפעיל את כל מי שרק היה אפשר בעירייה, כולל הרב מיכאל קקון מעיריית בני ברק אשר פעל רבות למען העניין החשוב, והכניס את זה לוועדת התנועה למרות שהדבר לא היה בתוכנית, ואף ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין שבדרך כלל לא מגיע לוועדה הזו, הגיע במיוחד כדי שכולם יפעילו את כל כובד משקלם על כל משרדי הממשלה השונים, החל מהמשטרה וכלה במשרד התחבורה וכו', על מנת שקרית הרצוג תהיה על פי חוק סגורה בשבתות. ואכן לאחר עמל ויגיעה רבה ובפרט מצד האברך הרב מרדכי אנגל שפעל רבות להזיז ולקדם את כל העניין החשוב, הדבר עבר בוועדת התנועה, ובכניסה לקרית הרצוג הוצבו תמרורי תנועה רשמיים המודיעים כי אסור על פי חוק להיכנס בשבת קודש ובחגי ישראל לרחוב זה.

המדובר הוא על רחובות: משולם ראט פינת אברבנאל, נורוק פינת אברבנאל, צבי הרלינג פינת אברברנאל, עמק יזרעאל פינת אברבנאל, הרי גולן פינת המכבים, בכולם יש תמרור חוקי המודיע ומצהיר ומקדש שם שמים, כי כאן גרים שומרי שבת".

"כמובן שלצערנו ישנם עדיין אנשים שגרים במקום, והם אינם שומרי תורה ומצוות, או שהם כן שומרים תורה ומצוות אבל יקיריהם או מכריהם אינם שומרים תורה ומצוות עדיין (בעזרת השם בקרוב ישמרו), והם אינם מתייחסים לתמרורים (ואולי גם לרמזור אדום אינם מתייחסים...), אך מבחינת החוק הדבר אסור, ואין שום היתר להיכנס לרחובות קרית הרצוג בשבתות ובמועדי ישראל".

ממשיך תושב השכונה ומספר ל'בחדרי חרדים': "לאחר שכל התהליך החוקי עבר בהצלחה מרובה, פנינו שוב לעמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שליט"א, וסיפרנו לו על החיזוק המיוחד ועל התקנה הגדולה שעשינו לאור דבריו, וביקשנו את ברכתו המיוחדת עבור תושבי השכונה, ורצינו לשמוע מפיו שאכן לאחר שעשינו את כל זה, נזכה בעזרת השם לשמירה מיוחדת גם בשכונתנו, וגם רצינו ברכה מיוחדת לכלל התושבים שחתמו והחתימו וסייעו בכל העניין.

"ואכן מרן שליט"א התרגש מאד לשמוע על הפעולות המיוחדות שעשינו, ואמר שהשבת היא מקור הברכה, ובלי ספק שהשבת תחזיר לנו בכפל כפליים על כל מה שטרחנו ועשינו למענה ולכבודה. ולאחר מכן טרח מרן שליט"א וישב לכתוב מכתב חיזוק וברכה נדיר ומיוחד, בו כתב שאכן לאחר שכל התושבים התאגדו יחד וחתמו וביקשו לסגור את רחובות השכונה, והראו בזה שקדושת השבת חשובה ויקרה להם מאד, בזכות זה גם אלו שעדיין נוסעים שם שלא ברשות יזכו לחזור בתשובה ולשמור שבת, וכן ששמירת שבת יש בה הגנה מאויבים וסגולה למהר את הגאולה, ובזכות זה נזכה שלא נשמע יותר שוד ושבר ברחובות השכונה, וחתם את מכתבו שכל העושים והמעשים יזכו לברכת השבת, שהיא מקור הברכה.

"ואכן מכתבו של עמוד ההוראה הופץ ונתלה בכל שכונת קרית הרצוג, בכל בניין ובניין, בבתי הכנסת ובלוחות המודעות, ועורר התרגשות גדולה והדים מרובים, וכולנו תקווה כי אכן לאחר שטרחנו ויגענו למען קדושת השבת, ולאחר שזכינו לברכתו של מרן שליט"א, אכן נזכה שיקויים בנו כל ברכותיו של מרן שליט"א, ולא נשמע עוד שוד ושבר בגבולנו, ומי ייתן וילמדנו מאיתנו שכונות וערים נוספות, ויעשו כל אשר ביכולתם להביא את קדושת ושמירת השבת גם אליהם, ובזכות זה יזכו גם הם לכל הברכות האמורות", מסיים תושב השכונה בהתרגשות.

מכתבו של עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין

כלי רכב שבת קרית הרצוג פיגוע בבני ברק הרב יצחק זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד