כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יקבלו ויזת תייר

בניגוד להמלצת גורמי ביטחון: אמריקאים המתגוררים בעזה יטוסו דרך נתב"ג

הדרג המדיני הורה לאפשר לאזרחים אמריקאים המתגוררים בעזה לטוס דרך נתב"ג ולקבל ויזת תייר של שלושה חודשים לישראל, כדי לקדם את הסדרת הפטור מוויזה לישראלים הטסים לארה"ב. וזאת בניגוד להמלצת גופי הביטחון  

לוויית מחבל בעזה
לוויית מחבל בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ישראל תכלול בחודש הבא את תושבי עזה בעלי אזרחות אמריקאית בהסדר הפטור מוויזה. ישראל מתכננת להקל על נסיעות פלסטינים אמריקאים מרצועת עזה הנצורה בחודש הבא כחלק מההכנות לכך שישראלים יוכלו להיכנס לארצות הברית ללא אשרת כניסה, כך אמר גורם ישראלי לרויטרס.

כתנאי להצטרפות לתוכנית ויתור ויזה של ארה"ב, ישראל פתחה מאז ה-20 ביולי את הגישה לפלסטינים אמריקאים דרך גבולותיה, במה שארצות הברית מחשיבה לתקופת פיילוט.

עזה שנשלטת בידי ארגון חמאס שמוגדר כקבוצת טרור על ידי ישראל וארה"ב, לא נכללה עד כה בפיילוט, דבר שעורר מחאות של פלסטינים אמריקאים וקריאות מוושינגטון לשינוי הלכה למעשה.

גיל ברינגר, מנהל פרויקט הוויזה מטעם ישראל, אמר שמספר הפלסטינים האמריקאים החיים בעזה הוא בין 100 ל-130 ואמר כי במסגרת הפיילוט הם יכולים לנסוע באוטובוס הסעות מיוחד לגדה המערבית, לחצות לירדן ולהמשיך משם ליעדים זרים אחרים בביקורי משפחות.

עד ה-15 בספטמבר, אלה שיעמדו בקריטריונים הביטחוניים של ישראל יוכלו להיכנס אליה באשרות תייר מסוג "B2" ולטוס מנמל התעופה בן גוריון, אמר ברינגר לרויטרס.

"זה בעצם אומר שהם נכללים בפיילוט", אמר בראיון טלפוני, והוסיף כי תאריך היעד היה במקור 22 בספטמבר ו"אם נוכל להקדים את זה עוד יותר, נעשה זאת".

בשבועיים הראשונים של הפיילוט, כ-2,500 פלסטינים אמריקאים עברו דרך גבולות ישראל ומספר דומה חצה את הגדה המערבית או ממנה, אמר ברינגר.

במסגרת הפיילוט, לדבריו, ישראל מאפשרת גם לפלסטינים אמריקאים מחו"ל שיש להם קרובי משפחה מדרגה ראשונה בעזה לערוך ביקורים פעם בשנה של עד 90 יום.

כמו כן, הסכימו בישראל כי תושבי עזה האמריקאים יוכלו לקבל ויזת תייר של שלושה חודשים לישראל. ההחלטה הישראלית התקבלה אף שהדרישות האמריקאיות נתקלו בהתנגדות חריפה של השב"כ וצה"ל, מחשש לפגיעה בביטחון. עם זאת, הדרג המדיני הורה לקבלן כדי לקדם את תהליך קבלת הפטור, כך דווח באתר 'הארץ'.

ויזה ארה''ב עזה גורמי ביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד