כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בגלל המדים

חיילת שהפגינה נגד חוק הגיוס נשלחה לכלא צבאי

חיילת שהשתתפה בהפגנה מול הבקו"ם בתל השומר כשהיא במדים, נשפטה ונשלחה לחמישה ימי מחבוש בכלא הצבאי | פקודות מאשרות לחיילים להפגין ללא כל סממן צבאי

חיילת שהפגינה נגד חוק הגיוס נשלחה לכלא צבאי
כלא צבאי צילום: אתר מיטב

חיילת צה"ל נשפטה ונשלחה למחבוש בכלא הצבאי, זאת לאחר שהשתתפה אתמול (ראשון) בהפגנה מול הבקו"ם בתל השומר כשהיא במדים כך דווח ב'גל"צ'.

את ההפגנה אמש ארגנה תנועת "אמהות בחזית", והיא עסקה בפטור מגיוס לבני הישיבות שתורתם אומנותם ובהצעת חוק 'לימוד תורה' שתשווה את תנאי לומדי התורה לתנאיהם של משרתי צה״ל.

החיילת, שמשרתת בעצמה באגף כוח האדם בבסיס תל השומר, נשפטה בשל העבדה שפעלה בניגוד לפקודות צה״ל מאחר שהיא לבשה מדים במהלך ההפגנה. הפקודות מאשרות לחיילים להפגין עד דרגת סגן אלוף, אך ללא כל סממן או אמצעי זיהוי צבאי. מפקדיה של החיילת שפטו אותה לחמישה ימי מחבוש.

תנועת "אימהות בחזית" כתבה הרשת החברתית לאחר ההפגנה כי הן "זועמות על התנהלות הממשלה בכל הנוגע לשוויון בשירות ובגיוס, ממשלה שפועלת יד ביד עם ההנהגה החרדית כדי להעביר את חוק יסוד ״תורתו אמונתו״ שייקבע את האפליה בין דם לדם וישווה את מעמדם של לומדי התורה לחיילים קרביים".

 מדובר צה"ל נמסר כי "חיילת בשירות חובה השתתפה אתמול בהפגנה סמוך לבסיס תל השומר, בעודה לובשת מדים. זאת בניגוד לפקודות צה״ל האוסרות השתתפות בהפגנות על מדים.
החיילת נשפטה על ידי מפקדת יחידתה לחמישה ימי מחבוש".

חיילת מחבוש ימי מחבוש הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד