כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מי מבטח את מאות אלפי הילדים הנמצאים בחופש?

מהו ביטוח תלמידים? האם הוא חל גם בימי החופש הגדול? האם הוא חל גם על טיולים בחו"ל? תלמיד מתחת לגיל 18 שעובד בימי החופש הגדול – האם הוא מבוטח? למי פונים במקרה של תאונה? עו"ד ענבל נעים, מומחית לדיני נזיקין וביטוח משיבה לכל השאלות

מי מבטח את מאות אלפי הילדים הנמצאים בחופש?
ביטוח ילדים בחופש תמונה צילום: פריפיק

בימים אלה בהם המוני תלמידי תלמודי התורה ובתי הספר לבנות, יחד עם תלמידי הישיבות הקטנות והגדולות נמצאים בעיצומם של ימי בין הזמנים, חשוב לדעת כי גם בתקופה זו, כל תלמיד שבין הגילאים 3-18 מבוטח בביטוח תלמידים, ללא קשר למוסד החינוכי בו הוא לומד.

ביטוח תלמידים לכלל תלמידי מוסדות החינוך נועד להעניק כיסוי ביטוחי למקרה שהתלמיד נפצע ל"ע במהלך שהותו בגן, בבית הספר, בחצר, בטיול שנתי. מאחר והתלמידים חשופים לפציעות גם בשעות הפנאי ובבית, התייחס המחוקק גם לסוגיא זו.

על השאלות מה קורה בחופש הגדול? האם התלמידים מבוטחים? האם זה תקף גם בחו"ל, או רק בארץ? קיבלנו תשובות מאת עו"ד ענבל נעים, מומחית לדיני נזיקין וביטוח ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'.

מה כוללת פוליסת ביטוח תלמידים?

"הפוליסה מבטחת את כל תלמידי ישראל, תחת חוק חינוך חובה, בכל שעות היממה, בגבולות מדינת ישראל והשטחים בלבד, ומפצה על כל פגיעה שקרתה כתוצאה מאירוע המוגדר כתאונה - אירוע פתאומי ובלתי צפוי שגרם לפגיעת גוף.

"בפוליסה יינתן פיצוי חד-פעמי בגין מוות או נכות, חלקית או מלאה, כשלנכות קשה יתווסף מענק חומרה מעבר לסכום הביטוח הבסיסי בפוליסה. באם לתלמיד/ה נכות זמנית שבגללה נעדר/ה מהמוסד החינוכי מעל 55 יום ועד חצי שנה, ישולמו גם ימי מחלה. בנוסף, יוחזרו הוצאות רפואיות שהוצאו בפועל, שאינן מכוסות בקופת החולים תחת חוק בריאות חובה.

"עם זאת, היזק גופני כתוצאה ממחלה אינו מכוסה תחת הפוליסה, וכך גם פגיעה שמקורה בתאונת דרכים בה נפגע התלמיד/ה; במקרה כזה, הפיצוי יהיה תחת פוליסת החובה של הרכב הפוגע ולא תחת פוליסת ביטוח תלמידים".

הילד/ה שלי נפצע/ה. האם זה משנה האם הפציעה קרתה בזמן הלימודים או מחוץ לשעות בית הספר?

"כאמור, ישולם תגמול בגין תאונה שקרתה לתלמיד/ה בכל שעה משעות היממה, בין שיש לתאונה קשר לפעילות המוסד החינוכי ובין אם לא".

מה קורה אם מתרחשת תאונה בחופש הגדול (או באחד החופשים האחרים במהלך השנה)?

"הכיסוי הוא בכל ימי השנה, גם בתקופת הלימודים וגם בתקופת החופשים".

הילד שלי כבר בגיל עבודה והוא עובד במהלך החופש. לצערי, הוא נפצע במהלך עבודתו. האם הביטוח תקף גם במקרה הזה?

"מקרה כזה אינו מכוסה במסגרת פוליסת ביטוח תלמידים. אם נפגע/ה תלמיד/ה במהלך עבודה, האירוע נחשב כתאונת עבודה שבגינה יש לתבוע פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי".

האם הביטוח תקף רק לארץ, או גם בחו"ל?

"הביטוח תקף לגבולות מדינת ישראל והשטחים בלבד, ואינו תקף בחו"ל. האירוע התאונתי היחיד שיכוסה תחת פוליסת ביטוח תלמידים - באם אירעה תאונה בחו"ל בעת שהיית התלמיד/ה בנסיעה מטעם המוסד החינוכי, כולל תאונת דרכים".

שלמה נס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד