כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
על נהר הוולגה

שמחה יהודית עטפה את העיר ני'זני שברוסיה

קידוש שם שמים בשמחה היהודית שעטפה את כל העיר ני'זני.המונים נטלו חלק בשמחת נישואי בת משפחת הרב הראשי של העיר ניז'ני נובגורוד, הנמצאת ברוסיה על נהר הוולגה במפגשה עם אוקה, עיר היסטורית יהודית בת מאות שנים

שמחה יהודית עטפה את העיר ני'זני שברוסיה
החתונה בניז'ני נובגורוד צילום: לוי נאזרוב

המונים נטלו חלק בשמחת נישואי בת משפחת הרב הראשי של העיר ניז'ני נובגורוד, הנמצאת ברוסיה על נהר הוולגה במפגשה עם אוקה, עיר היסטורית יהודית בת מאות שנים, שעם בואה של משפחת השלוחים משפחת ברגמן, חזרה עטרת תפארת יהדות העיר ליושנה, ועם ביסוס המוסדות הרבים, גדלה הקהילה היהודית והפכה לאחת הקהילות המפוארות בכל רוסיה.

רבנים ושלוחים רבים מכל רחבי רוסיה הגיעו אל החתונה, בהם משלחת גדולה ממוסקבה בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שערך את הקידושין לאחר שהוזמן וכובד על ידי המחותנים רב העיר הרב שמעון ברגמן; והרב הרב שמעון אייזנבך, שליח ורב שכונת נווה-גנים בקריית מוצקין, וחתנו הגדול של רב העיר מוצקין הגה"ח ר' דוד מאיר דרוקמן.

החופה נערכה בחצר בניין התערוכות במרכז העיר ניז'ני, בהשתתפות מאות מיהודי העיר, שהביעו את הערכתם העמוקה לפועלם של שלוחי הרבי מליובאוויטש בעיר זו. במשך כשעה וחצי עמדו נרגשים לראות מקרוב חופה כדת משה וישראל, כשהרב הראשי מטעים ומסביר את כל מהלך החופה, ובכך מנצל כמו תמיד כל אירוע, להפצת תורה, הלכה וחסידות.

החתונה עצמה נמשכה עד שעות הבוקר, כשבין לבין, מגיעים נציגי ממשל ודתות שונות בעיר ובמחוז, העומדים בקשר אישי עם הרב ברגמן ושמחו להגיע ולהשתתף בחתונה יהודית אותנטית ומיוחדת, שסחפה את כל המשתתפים למעגלי ריקודים חסידיים שהרימו את הקהל טפח מעל הקרקע.

הרב לאזאר חתונה יהודית רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד