י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"קיימת נטישה של המסגרות"

לראשונה: המטפלים הסיעודיים מאיימים בשביתה החל מה-1 בספטמבר

עובדי מסגרות היום לבעלי מוגבלויות ישבתו לראשונה בשל משבר השכר | משרד האוצר אומר כי משרד הרווחה קיבל תוספות לטיפול במשבר

לראשונה: המטפלים הסיעודיים מאיימים בשביתה החל מה-1 בספטמבר
pixabay

מטה המאבק להעלאת שכר המטפלים והמדריכים בהובלת אקים, איל"ן ואלו"ט שכולל 35 ארגונים מכל רחבי הארץ המפעילים מסגרות דיור, תעסוקה ופנאי לילדים ולאנשים עם מוגבלות מזהיר כי בשל משבר שכר וכח אדם שקה השורר בתחום עלול להוביל אותם לפתוח בשביתה.

במכתב, אותו שלחו לשר האוצר ולשר הרווחה הם כותבים כי בשל משבר כוח אדם הם לא יכולים לתת שירות וטיפול טובים למטופלים ובשל כך הם נאלצים להשבית, באופן הדרגתי את כלל השירותים החל מה-1 בספטמבר. "לאור המשבר החמור של היעדר כוח אדם, ולאחר שכל פניותינו להעלאת שכר המטפלים והמדריכים לא נענו, אנו מודיעים על השבתת השירותים. נציין שבמשך תקופה ארוכה אנו מתריעים על קריסת המסגרות ומעבירים נתונים למשרד האוצר, אך עד כה אין כל תגובה מעשית מצידם".

במכתב צוין עוד ש"המדינה מתקצבת את שכר המטפלים והמדריכים בשכר מינימום, שלא מאפשר גיוס עובדים חדשים ואף לא שימור של העובדים הקיימים. קיימת נטישה של המסגרות ומעבר לתפקידים בהם השכר גבוה יותר"

משרד הרווחה בתגובה: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר כוח אדם במקצועות רבים בכלל ובתחום הרווחה בפרט. משבר זה שהתעצם מאז הקורונה מאיים על קיומם של מסגרות לאנשים עם מוגבלויות. שר הרווחה יעקב מרגי פועל רבות למציאת פתרונות לטווח הארוך ולקצר, הן בנושא גיוס ושימור עובדים, הן בנושא השכר, והוא נפגש עם שר האוצר סמוטריץ' והם דנו בנושא וסיכמו כי הצוותים המקצועיים יעמדו בקשר השוטף על מנת למצוא פתרונות נוספים כדי להביא פתרון לסוגיה".

תגובת משרד האוצר: "הקושי בגיוס כוח אדם בחלק ממסגרות משרד הרווחה הוא נושא חשוב הנמצא בטיפול בשנים האחרונות. כחלק מהטיפול בקושי זה קיבל משרד הרווחה תוספות ייעודיות למתן תמריצים למדריכים ומטפלים בתקציב האחרון. כמו כן, רק לאחרונה אישרה הממשלה הגדלה של מכסות העובדים הזרים לטובת טיפול במוסדות הרווחה ב-1,300 עובדים, אשר צפויים לספק מענה חלקי לקושי בגיוס עובדים. משרד האוצר נמצא בקשר שוטף עם משרד הרווחה למציאת פתרונות נוספים".

שכר תוספת שכר שכר מינמום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד