כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"החלטה מטומטמת"

אגף התקציבים נגד החלטת סמוטריץ' להקפיא תקציבים לרשויות הערביות

בכירי אגף התקציבים במשרד האוצר הזהירו כי החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלא להעביר 200 מיליון שקלים לרשויות הערביות תפגע בהן אנושות. גורם באוצר אמר כי מדובר ב"החלטה מטומטמת"

ראש הממשלה ושר האוצר
ראש הממשלה ושר האוצר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בניגוד לטענתו: בכירי אגף התקציבים במשרד האוצר הזהירו כי החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלא להעביר 200 מיליון שקלים לרשויות הערביות תפגע בהן אנושות, כך דווח ב'כאן חדשות'.

הבכירים הסבירו כי מדובר בסכום שהובטח לרשויות והן כבר הסתמכו עליו והתחייבו להוצאות, מה שיחייב את המדינה לחלץ אותן מגירעונות עתידיים. גורם באוצר אמר כי מדובר ב"החלטה מטומטמת", והוסיף כי "השר סמוטריץ' ייאלץ להתקפל בסופו של דבר".

השר סמוטריץ' טען כי הוא לא מעוניין להמשיך את עבודת הממשלה הקודמת, שהקצתה את הכספים, וכי לממשלה החדשה יש סדרי עדיפויות חדשים. לדבריו, הרשויות הערביות לא בנו על הכסף.

מלשכת סמוטריץ׳ נמסר בתגובה: "אגף תקציבים לא תמך מקצועית בהעברת התקציבים שהם התחייבות קואליציונית למנסור עבאס. לא היה ולא נברא".
נזכיר כי מוקדם יותר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לסערה הגדולה שהתעוררה סביב החלטתו להקפיא את תוכנית החומש של המגזר הערבי לחודשיים. סמוטריץ' כתב בפוסט נרחב שפרסם: "כמי שדוגל בירושלים מאוחדת אני מאמין שאנחנו צריכים להשקיע במזרח העיר, בהכנסת מערכת החינוך הישראלית, בתשתיות ושיפור השירות לאזרח, בתעסוקה ועוד ועוד".

עוד כתב: "ואכן, תכנית החומש למזרח ירושלים שאביא בע"ה לממשלה תהיה גדולה יותר מתכנית החומש הקודמת. אלא מה? בתכנית החומש הקודמת למזרח ירושלים נכלל סעיף שנועד לתמרץ שילוב של ערביי מזרח העיר באוניברסיטאות ומכללות בירושלים ומעניק להם הטבות ועדיפות על סטודנטים אחרים. הרציונל בסעיף (שעומד על מאות מיליונים) הוא עידוד השכלה ותעסוקה בפריון גבוה במזרח העיר, ובעיקר עידוד של ערביי מזרח העיר ללמוד באקדמיה הישראלית ולא באוניברסיטאות ערביות כדוגמת ביר זית או אנג'ח, תכליות חשובות ונכונות מצד עצמן. אלא שבמצב הנוכחי, אליה וקוץ בה".

סמוטריץ' הוסיף: "בשנים האחרונות התפתחו באוניברסיטאות ובמכללות בישראל תאים איסלמיים קיצוניים שמביעים פעם אחר פעם הזדהות עם אויבי ישראל ופעמים רבות דוחקים את רגלי הסטודנטים האחרים ובתקופות של מתח ביטחוני הופכים את החיים של הסטודנטים היהודים לבלתי נסבלים. מה גם שהסטודנטים הללו מקבלים העדפה על פני סטודנט יהודי ששירת בצבא ועושה מילואים. אנחנו רוצים שהסטודנטים הערבים לא ילמדו בביר זית ואז מקבלים ביר זית באוניברסיטאות שלנו".

היום דווח כי ראש המל"ל צחי הנגב העביר לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' המלצה ביטחונית לפיה עידוד ההשכלה הגבוהה במזרח ירושלים מפחית טרור בירושלים, ועל כן עליו לאפשר את העברת 200 מיליוני השקלים למוסדות. סמוטריץ' סירב לבקשה זו.

לפי דווח ב'כאן 11' שר האוצר סמוטריץ' מנע העברת 200 מיליון שקלים למכינה של האוניברסיטה העברית לשילוב ערבים באקדמיה וההשכלה הגבוה, זאת בשל טענתו ששילוב ערבים באונ' מעודד לאומנות.

 

בצלאל סמוטריץ אגף התקציבים משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד