כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שופט בג"צ באזהרה חצופה: "רבנים הזהרו בעצותיכם"

ביה"מ העליון הורה שלא לפצות בני זוג, שחרגו מהמלצת רופאם בשל ייעוץ רבני • השופט סולברג הוסיף אזהרה מזלזלת

שופט בג"צ באזהרה חצופה: "רבנים הזהרו בעצותיכם"
פלאש90

בית המשפט העליון, הורה שלא לפצות בני זוג, אשר להם נולד תינוק הסובל מ-100% נכות בשל שיתוק מוחין.

ביום ג' נערך דיון בבית המשפט העליון, בערעור שהגישה קופת חולים מאוחדת נגד חיובה בפיצוי לבני זוג, להם נולד תינוק החולה במחלת שיתוק מוחין.

האם הייתה מודעת למומו של הילד טרם לידתו והרופא המליץ שלא ללדת אותו. ההורים התייעצו עם הראש"ל הגר"מ אליהו זצ"ל, ולפי עצתו התעלמו מהמלצת הרופא. לטענתם, הרופא לא הסביר להם את מלוא הסכנות הכרוכות בלידת התינוק.

בית המשפט המחוזי קיבל טענה זו, ופסק לטובת בני הזוג, אך בית המשפט העליון הפך את ההחלטה.

שופט בית המשפט יצחק עמית קבע כי "לדחיית המלצה לא שגרתית של הרופא על ידי המטופל יש השלכות. במישור הראייתי - בנטל הוכחה מוגבר המוטל על המטופל להראות כי לא קיבל הסבר להמלצה. במישור המהותי - בנטייה לייחס אשם תורם למטופל גם אם ההסבר להמלצה לקה בחסר".

כך גם קבע כי אין קשר סיבתי בין הייעוץ הרפואי לבין נכותו התינוק, שכן ההחלטה להמשיך בהריון נבעה מההתייעצות עם הרב ולא מהייעוץ הרפואי.

השופט נעם סולברג שהסכים עם עמית, העיר לסיום: "משנמחקה הודעת צד ג' ששלחה קופת חולים מאוחדת אל הרב שעל עצתו-הנחייתו הסתמכו ההורים, לא נתלבנו עד תום פרטי דבריו. ממילא, לא נתמקד בו, אך באופן כללי מן הראוי לזכור ולהזכיר את דברי אבטליון במסכת אבות 'חכמים היזהרו בדבריכם', ממילא גם - רבנים בעצותיכם".
הריון רב רופאה בימ הגרמ אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד