כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מעורר סערה

אמירה מקוממת בשידור חי: "ביבי הוא כבר מרגל איראני"

הרשתות החברתיות גועשות בשעות האחרונות בעקבות התבטאות חריפה ומקוממת של עו"ד עופר ברטל, נגד ראש הממשלה נתניהו שאותו כינה 'מרגל איראני'. המגיבים טוענים שהמגיש והיושבים באולפן לא עשו די כדי לעצור אותו והגינוי שבא אחר כך היה רפה מדי | ברטל מתנצל: "הניסוח לא היה מוצלח"

אמירה מקוממת בשידור חי: "ביבי הוא כבר מרגל איראני"
בנימין נתניהו צילום: אורן בן חקון, לע"מ

עו"ד עופר ברטל, מבכירי ותיקי עורכי הדין תת אלוף בדימוס, התארח הערב (שני) בתוכניתו של רפי רשף ב'ערוץ 12' והתבטא במילים חריפות שמצדיקות סערה לא פחותה מזו של עורך הדין ארי שמאי וחברת שטראוס נגד ערוץ 14, אך הוא די חומק לו בשקט ונותר בגזרת הרשתות החברתיות בקרב תומכי ומתנגדי נתניהו.

"ביבי הוא כבר מרגל איראני", אמר ברטל על ראש הממשלה בנימין נתניהו והוסיף, "אם יש מישהו שפוגע במדינה הזאת, שפוגע בביטחון המדינה, שפוגע בכלכלת המדינה... זה ראש הממשלה שלנו שמתקיף את המדינה". יצוין כי ברטל היה מועמד בעבר לכהן כשופט בית המשפט העליון. 

ברשתות החברתיות הופץ הקטע שזכה לצפיות רבות ולתגובות זועמות על הדברים החמורים והמקוממים. היו מי שטענו כי היושבים באולפן לא גינו ולא קראו לו לחזור בו מהדברים. אולם הכתב המדיני של 'חדשות 12', ירון אברהם שנכח באולפן פרסם קטע ארוך יותר שבו הוא נראה, לצד המגיש רפי רשף מתנערים מהאמירה.

ירון אברהם כתב בטוויטר: "כמובן שהיו כאלה שהפיצו את הסרטון לא בהקשרו המלא אז למען הסר ספק: כל יושבי הפאנל: רפי, דפנה ואני התנערנו בזמן אמת מדבריו של עו"ד עופר ברטל. כפי שתוכלו לראות בקטע המלא, לא הוצאנו לפרסומות ולא מחאנו כפיים. השיח הזה לא מקובל אצלנו וטוב היה אם הדברים לא היו נאמרים בכלל".

התגובות סוערות: "24 שניות של רעל והסתה מזוקקים"

אולם היו מי שלא השתכנעו והמשיכו לטעון שניתנה לברטל הזכות להשלים את המשפט ולא נקטע מיד. אברהם גרינצייג, לשעבר עורך 'בחדרי חרדים', הגיב וכתב לאברהם: "לא מדויק. נתתם לו להשלים את דבריו באריכות, ואז תיקנתם ש"לא מרגל איראני" כאילו שאר הדברים לגיטימיים ורפי גם טרח להסביר ש"זה לא משרת" את המטרה שלו. ואם זה כן משרת? אז לגיטימי לומר את זה?".

איש התקשורת שי גולדשטיין הגיב וכתב: "תקשיבו לו ולא תאמינו עד לאן הולכת ההסתה של זומביי המחאה. זה עורך דין עופר ברטל, טייס לשעבר, היה מועמד לבית המשפט העליון ולפרקליטות המדינה. מטובי בנינו, יפי הבלורית והתואר, האליטה הישראלית.... מה אומרים? לא אומרים...".

קונסול ישראל לשעבר, גלעד כץ הגיב גם הוא וכתב: "תסלחו לי על הבוטות אבל הדובר, עופר ברטל, טייס במיל' הוא איש קטנטן, חסר כבוד וחסר תרבות. . כשבימין לא קראו לבנט ראש ממשלה השמאל התבכיין ותקף איפה הכבוד והממלכתיות? עכשיו השמאל הצבוע שותק לדברי בלע כשמישהו מאנשיו מכנה את נתניהו מרגל איראני! להקיא".

ברטל מתנצל: "לכולם ברור שהוא אינו כזה"

מאוחר יותר התנצל ברטל ומסר: "זה בוודאי היה ניסוח לא מוצלח, מכיוון שלכולם ברור שהוא אינו כזה. אמרתי את הדברים כמטאפורה בלבד, עקב הנזקים הכבדים שהוא לדעתי גורם לארץ הקודש ולאזרחיה הנאנקים תחת שלטונו".

עופר ברטל שידור חי בנימין נתניהו מרגל איראני ערוץ 12 רפי רשף ירון אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד