ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הופקע על ידי צ'רצ'יל

'בית המרגלים' שפעל נגד הנאצים נמכר ב-25 מיליון ש"ח

בית כפרי שהופקע על ידי ראש ממשלת בריטניה ווינסטון צ'רצ'יל במהלך מלחמת העולם השנייה כדי להכשיר מרגלים למשימות חבלה סודיות בלב אירופה הכבושה בידי הנאצים, נמכר ב-6 מיליון ליש"ט. הסוכנים הוכשרו בבית, ששימש גם כבסיס רדיו 

'בית המרגלים' שפעל נגד הנאצים נמכר ב-25 מיליון ש"ח
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית כפרי ששימש כבסיס אימונים למרגלים בריטים במהלך מלחמת העולם השנייה נמכר ב-6 מיליון פאונד כ-25 מיליון שקל. הבית בבקינגהאמשייר מחוז בדרום-מזרח אנגליה, נתפס על ידי הממשלה ב-1940 והפך למרכז של "מנהל התפעול המיוחד" (SOE) החשאי ביותר. (Special Operations Executive)

היחידה הוקמה בהוראת ראש הממשלה וינסטון צ'רצ'יל לסיוע לתנועות ההתנגדות באירופה. הסוכנים הוכשרו בבית, ששימש גם כבסיס רדיו ונמצא רק 35 קילומטרים מפארק בלצ'לי המפורסם הרבה יותר, שם הצוות כלל את אלן טיורינג שהיה מתמטיקאי בריטי, ממניחי היסודות למדעי המחשב, והגאון שהיה גורם מרכזי בפיצוח הצופן של מכונת ההצפנה הנאצית אנגימה במהלך מלחמת העולם השנייה.

הבית עם 12 חדרי שינה וחמישה חדרי רחצה ומוקף ביותר מ-11 דונם של גנים ושטחים מעוצבים, נבנה בשנת 1908 בתקופת שלטונו של המלך אדוארד השביעי. ה'דיילי מייל' דיווח כי המשפחה חיה בנוחות רבה, כפי שהוכח על ידי רישומים של מפקד האוכלוסין ב-1911, היה להם צוות של 14 עובדים.

משפחת הייווד-לונסדייל חיה שם עד 1940, ואז נכנסו המרגלים לבית. לאחר תפיסת הבית בידי הממשלה, נבנו בקתות עץ בשטח. הבית ספג התקפה במהלך המלחמה כאשר פצצה שהוטלה ממטוס גרמני וכוונה לעבר הבית רק גרמה נזק לעמודי השער.

לאחר שהמלחמה הסתיימה, משפחת הייווד-לונסדייל קיוותה לחזור לבית, אך הממשלה הודיעה לה שהבית עדיין נחוץ לאיסוף מודיעין על רקע המלחמה הקרה המתמשכת.

הצריפים נשארו במקום עד 1976. הבעלים הנוכחי של הבית, אנטוני רוסקו, קנה אותו ב-1979 והפך אותו למקום פרטי. "בית פאונדון", כפי שהיה רשום אצל סוכן הנדל"ן נייט פרנק, שוכן על פני 13,260 רגל מרובע ויושב בקצה שביל כניסה שלאורכו עצים. הגנים כוללים גם בריכת שחייה ומגרש טניס.

הסוכנים במקום בזמן המלחמה אומנו כיצד להשתמש במכשירי קשר אלחוטיים. הסוכנים פעלו במדינות שנכבשו על ידי הנאצים, כולל גרמניה עצמה, צרפת, בלגיה ואיטליה.

פעולותיה המוצלחות של היחידה, כללו את השמדת מפעל נורבגי בשנת 1943, והיא פורקה בינואר 1946. בתקופת המלחמה נתפסו בתים כפריים באלפיהם והפכו לבתי חולים, בתי ספר, בית יולדות ומטה פיקוד.

מלחמת העולם השניה נאצים בריטניה מרגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד