כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למרות היחסים הטובים

האם צפון קוריאה גנבה נתונים רוסיים כדי לפתח טילים בליסטיים?

הרוסים חושדים כי האקרים מצפון קוריאה פרצו לחברה רוסית שמייצרת טילים ההיפרסוניים ברוסיה. הדיווח על הפריצה מגיע זמן קצר לאחר שבחודש שעבר שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ביקר בצפון קוריאה לרגל יום השנה ה-70 למלחמת קוריאה

האם צפון קוריאה גנבה נתונים רוסיים כדי לפתח טילים בליסטיים?
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

האקרים הקשורים למשטר צפון קוריאה פרצו את המחשבים של מפעל טילים ברוסיה, כך לפי רויטרס, למרות היחסים הידידותיים כלפי חוץ בין שתי המדינות. בחודשים שלאחר הפרצה הודיעה צפון קוריאה על מספר התפתחויות בתוכנית הטילים שלה. האם צפון קוריאה גנבה נתונים רוסיים כדי לפתח טילים בליסטיים?.

על פי הדיווח, צוותי הסייבר הצליחו לפרוץ למחשבי חברת בניית רקטות שבסיסה ליד מוסקבה. לא ברור אם נתונים כלשהם נלקחו במהלך הפריצה או מה ראו ההאקרים, אם כי צפון קוריאה עבדה על בניית טיל בליסטי בין-יבשתי המסוגל לפגוע ביבשת ארצות הברית.

הפריצה התגלתה כאשר עובד של החברה שהייתה חלוצה בפיתוח טילים היפרסוניים וטכנולוגיות אחרות של רוסיה הדליף בטעות תקשורת פנימית של החברה בזמן שניסה לחקור את הפריצה. "האופן שבו המידע נחשף היה פשלה לחלוטין", אמר מומחה אבטחת המחשבים ניקולס וויבר לרויטרס.

הדיווח על הפריצה מגיע זמן קצר לאחר שבחודש שעבר שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ביקר בצפון קוריאה לרגל יום השנה ה-70 למלחמת קוריאה, הביקור הראשון של שר הגנה רוסי בצפון קוריאה מאז התפרקות ברית המועצות ב-1991.

 

 

 

רוסיה פריצה פיתוח טילים צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד