כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שתי ספינות מלחמה

3000 חיילים אמריקאים נכנסו לים האדום למנוע מהאיראנים לתפוס מכליות נפט

שלושת אלפים חיילים אמריקאים נפרסו בים האדום כדי למנוע מהאיראנים לתפוס מכליות נפט. לפני מספר ימים אמרו גורמים אמריקנים לתקשורת כי הפנטגון שוקל לפרוס כוחות צבא על ספינות מסחריות העוברות במצר הורמוז על מנת להתמודד עם האיומים האיראניים

 3000 חיילים אמריקאים נכנסו לים האדום למנוע מהאיראנים לתפוס מכליות נפט
ספינות מלחמה צילום: Pixabay

הצי האמריקני הודיע ​​כי למעלה מ-3,000 חיילים נכנסו לים האדום עם שתי ספינות מלחמה, כחלק מהצבת כוחות נוספים באזור המזרח התיכון, במטרה למנוע מהרפובליקה האסלאמית של איראן לתפוס מכליות נפט.

הצי החמישי של הצי האמריקני שבסיסו במזרח התיכון הודיע בהצהרה כי כוחות אמריקאים נכנסו לים האדום ביום ראשון לאחר חציית תעלת סואץ.

בהצהרה נאמר כי כוחות אלו על סיפון אוניות הקרב USS Bataan ו-USS Carter Hall יחזקו את היכולת הימית של הצי החמישי של הצי האמריקני באזור.

טים הוקינס, דובר הצי החמישי של הצי האמריקני, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי יחידות אלו "יוסיפו גמישות ויכולת מבצעית משמעותית לכוחות ארה"ב כדי להרתיע את הפעילות מערערת היציבות של הרפובליקה האסלאמית ולנטרל מתחים אזוריים שנגרמו מהתנכלות איראן לתפיסת ספינות סוחר".

לפני מספר ימים אמרו גורמים אמריקנים לתקשורת כי הפנטגון שוקל לפרוס כוחות הצבא על ספינות מסחריות העוברות במצר הורמוז על מנת להתמודד עם האיומים האיראניים.

חמישה פקידים אמריקאים אמרו לסוכנות הידיעות AP כי טרם התקבלה החלטה סופית וכי ארה"ב ממשיכה בהתייעצות עם מדינות המפרץ הפרסי בהקשר זה.

אחד הגורמים הללו כינה את תהליך יישום החלטה כזו "מסובך" ואמר כי פריסת חיילים בכל ספינה עשויה לדרוש את אישור המדינה שתחת דגלה האונייה, וכן המדינה שבה רשומה הבעלות על הספינה.

מנגד, פקיד אמריקאי אחר אמר לרויטרס כי צבא ארה"ב החל לאמן חיילים במזרח התיכון שאמורים להיות פרוסים על ספינות סוחר.

איראן ארה''ב ספינות מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד