כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מדי פעם זה סבבה

הידעת? הליכה קבועה בנעלי עקב גורמת לנזקים

לנעול מידי פעם נעלי עקב לאירוע מיוחד זה סבבה לגמרי, אולם שימוש קבוע בנעליים שכאלה אינו בריא וגורם מספר נזקים לבריאות גופכן | משרד הבריאות מרענן ומחדד

הידעת? הליכה קבועה בנעלי עקב גורמת לנזקים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

נעילת עקבים מדי פעם זה סבבה לגמרי, אולם בשימוש ממושך וקבוע, עקבים עלולים להשפיע לרעה על הבריאות. במשרד הבריאות מונים את הסיכונים וההשלכות מהליכה קבועה עם עקבים.

כאבים ואי נוחות בכף הרגל: עקבים גבוהים מסיטים את משקל הגוף קדימה, ומפעילים לחץ מוגזם על כריות כפות הרגליים. זה יכול להוביל לכאבים בכף הרגל, עיבוי העצב בין אצבעות הרגליים וכיפוף מוגזם של האצבעות אשר מגדיל את הסיכון לשברי מאמץ בעצמות אלו.

מנח כף הרגל בנעל עקב גבוהה גורם למתיחה מוגזמת לקשתות הרגליים ללא תמיכה מספקת. מאמץ זה לאורך זמן יכול לגרום לכאב או רדימות של כף הרגל והקרסול ואף להגביר את הסיכון לנקעים ופציעות קרסול אחרות.

גיד אכילס מקוצר: שימוש קבוע וממושך בנעלי עקב עלול לגרום לגיד אכילס בחלק האחורי של הקרסול להתקצר ולהתהדק. זה יכול להוביל לנוקשות ואי נוחות כאשר את מנסה ללכת יחפה או לנעול נעליים שטוחות.

יציבות: הליכה על נעלי עקבים יכולה להיות מאתגרת, מכיוון שהן משפיעות על שיווי המשקל והיציבות ומגביר את הסיכון לנפילות, נקעים בקרסול ופציעות אחרות. כמו כן, עקבים משנים את היציבה הטבעית של הגוף ודוחפים את הירכיים ואת עמוד השדרה קדימה. זה יכול לגרום לקשת מוגזמת בגב התחתון (היפרלורדוזיס) וללחץ מוגבר על הגב התחתון.

בעיות בזרימת הדם: הפעלה פחותה של שרירי השוק בגלל המנח הקבוע של כף הרגל כלפי מטה גורם לירידה בהחזר הורידי של הדם מהרגליים ולהוביל לבעיות כמו קרסוליים נפוחים וסיכון מוגבר לדליות.

נעלי עקב עקבים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד