כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מאשים את לפיד ומיכאלי

האם ערוץ 14 על סף קריסה? היו"ר במכתב לעובדים

בערוץ 14 מסתבר לא מסתירים את המצב אליו נקלעו של חרם פרסומי שהולך ומתרחב ובמכתב ששיגר נציג הבעלים לעובדים הוא שיקף את המציאות והזהיר מפני קריסה כלכלית | הוא מאשים: "ההתארגנות העסקית הזו היא הוצאה אל הפועל של דרישתם של פוליטיקאים ‏המבקשים לסגור את ערוץ 14. במדינת ישראל 2023 יאיר לפיד ומרב מיכאלי דורשים ‏פומבית לסגור כלי תקשורת משום שהוא מותח עליהם ביקורת"

האם ערוץ 14 על סף קריסה? היו"ר במכתב לעובדים
ערוץ 14 צילום: מתוך הפייסבוק

בעקבות החרם והסערה שהחלה בעקבות קריאתו של עורך הדין ארי שמאי לשחרר את יגאל עמיר, נציג הבעלים של ערוץ 14 נתנאל סימן טוב במכתב לעובדי הערוץ.

בפתח מכתבו הוא מציין: "‏חלף שבוע מאז נחשפנו להחלטה של חברת שטראוס להקפיא את הפרסום בערוץ 14. החלטת חברת שטראוס איננה עוד החלטה מסחרית לגיטימית המקפיאה פרסום של חברת ‏מזון בערוץ טלוויזיה. ההחלטה הזו היא מהלך מתוכנן ומתואם שהוא לא פחות מניסיון ‏חיסול של אמצעי תקשורת בישראל".

‏"כפי שנחשף", כותב סימן טוב, "כמה חברות מסחריות התאגדו יחד כדי להפסיק בבת אחת את הפרסום בערוץ ‏ולגרום לו לקרוס כלכלית, רק משום שהן אינן מסכימות עם התוכן ועם הסגנון של מה ‏שנאמר בו. ההתארגנות העסקית הזו היא הוצאה אל הפועל של דרישתם של פוליטיקאים ‏המבקשים לסגור את ערוץ 14. במדינת ישראל 2023 יאיר לפיד ומרב מיכאלי דורשים ‏פומבית לסגור כלי תקשורת משום שהוא מותח עליהם ביקורת".

‏לדבריו, "אילולא חשפנו את ההתארגנות הפלילית הזו, וחרם המפרסמים היה יוצא לפועל, זה היה ‏סופו של ערוץ 14. בל נטעה. זהו איננו מאבק נגד ערוץ 14; זהו מאבק נגד תקשורת חופשית. מחר סתימת ‏הפיות הזו תופנה לעיתון הארץ או לכל כלי תקשורת אחר. תופעה שבה אנשי הון משתמשים בטרור כלכלי כדי להגביל את חופש הביטוי ולכפות אג'נדה פוליטית על עיתונאים שייכת ‏למשטרים חשוכים. אין לה מקום בדמוקרטיה, שעיתונות חופשית היא נשמת אפה".

עוד הוסיף וכתב: "אנו מזועזעים, ורואים את ניסיון החיסול הזה בחומרה רבה. בכוונתנו לפעול בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו כדי למצות את הדין עם כל מי שהיה שותף לניסיון החיסול ‏של הערוץ לא ייתכן שרשויות האכיפה יעברו על כך לסדר היום".

‏לסיום ביקש היו"ר נתנאל סימן טוב לחזק ולעודד את הצוות: "עובדים יקרים, אנו מודעים לימים המורכבים שעוברים עליכם, כאשר חרב סגירת מקום העבודה שלכם ‏מונפת שוב על ראשכם. אנו מלאי הערכה והתפעלות מהיכולת שלכם להמשיך ולתפקד ‏במסירות ובמקצועיות ולהביא לצופים מדי יום את הטלוויזיה הטובה בישראל".

כזכור, בימים האחרונים בעקבות חרם פרסומי ראשון של חברת 'שטראוס', עוד כמה חברות כמו דלק מוטורס הפסיקו את הפרסום בערוץ, שכעת נקלע לקשיים כלכליים ונמצא בחוסר הכנסות דווקא בתקופה שבה נתוני הרייטינג נאים למדי ולרוב, הערוץ ממוקם שני בטבלאות הרייטינג - אחרי ערוץ 12 ועוקף את המתחרים 13 ו-11.

ערוץ 14 קריסה חברת שטראוס עפרה שטראוס חרם מפרסמים חרם פרסומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 271 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד