כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סכנת מוות

מסוכן: הנהג ישן על ההגה – הטסלה התרסקה

נהג רכב בסין פגע ברכב אחר שהיה בכביש - הוא פשוט ביצע עקיפה ואז נמלט מהמקום. המשטרה גילתה את זהותו של הנהג הפוגע וגם שהטסלה היתה תחת נהיגה אוטונומית-עצמאית למחצה. התברר שהנהג ישן במכוניתו כשהיתה בתנועה, לפחות עד שפגעה ברכב אחר

מסוכן: הנהג ישן על ההגה – הטסלה התרסקה
נהג ישן מאחרי הגה הטסלה שלו צילום: משטרת הנאן

לסיפור הזה יש סוף טוב ומוסר השכל חשוב: לפי דיווחים בסין, בחודש שעבר התרחשה תאונת דרכים שגרתית בכביש המהיר שבין הונג קונג למקאו. תאונות הן עיניין יום יומי, אבל הנהג של הרכב אשר פגע ברכב אחר ניסה כביכול לחמוק מאחריות, כי אחרי שהוא פגע ברכב אחר שהיה בכביש - הוא פשוט ביצע עקיפה ואז נמלט מהמקום.

מה שהנהג הפוגע לא ידע היה שהנהג שמכוניתו נפגעה מיהר לצלם את לוחית הרישוי של הרכב הפוגע - מכונית טסלה חשמלית ואז מיהר לפנות למשטרה. מכיוון שבסין עסקינן, הנהגים אשר נוסעים בכבישים הציבוריים וגם למעשה האזרחים, מצולמים ומנוטרים כל הזמן ולכן קל מאוד לאתר נהגים עבריינים ואנשים שהמשטר רוצה לשוחח עמם.

זה אכן מה שעשתה המשטרה במחוז הנאן: השוטרים חיפשו צילומים ממצלמות אשר יחשפו בפניהם את זהותו של הנהג הברחן ויאפשרו לבעל הרכב שנפגע לקבל פיצוי. כאן הסיפור מסתבך: חוקרי המשטרה פנו לחברת טסלה וגילו במהרה את זהותו של הנהג הפוגע וגם שהטסלה היתה במצב "אוטופיילוט", כלומר מערכת הנהיגה האוטונומית-עצמאית למחצה של טסלה.

אבל מה שיותר הדהים אותם היו התמונות של הנהג שהתברר שישן שנת ישרים במכוניתו כשהיתה בתנועה, לפחות עד שפגעה ברכב אחר. לטובת קוראינו שאינם מכירים, מערכת האוטופיילוט של טסלה היא מערכת נהיגה אוטונומית למחצה, כלומר כזאת שמאפשרת לרכב לבלום ולהאיץ ולבצע פעולות נוספות באופן עצמאי, אבל טסלה עצמה מדגישה שהנהג כן צריך להיות ערני ובשליטה, ולקחת את הפיקוד על הרכב ברגע שמשהו משתבש – למשל לא להמשיך לשייט לתוך רכב אחר. מה שהנהג הסיני כמובן לא עשה.

אחרי שהנהג הפוגע הודה שנמנם לו מאחורי ההגה הוציאה משטרת התנועה במחוז הנאן אזהרה לנהגים בה הדגישה המשטרה שנהגים מתבקשים לא לשים את מבטחם באופן מלא במערכות סיוע לנהיגה שאינן מפותחות מספיק.

 

 

נהיגה מסוכנת סין טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד