כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לא יהיה מצב כזה"

השר מהליכוד: "לא מכיר מציאות שבה בג"ץ יפסוק והממשלה לא תקבל"

שר החקלאות אבי דיכטר התייחס לסוגיית פסילת חוקי יסוד על ידי בג"ץ ואמר: "אני לא מכיר מציאות בישראל שבה ביהמ"ש העליון ובג"ץ פסקו משהו והכנסת והממשלה לא יקבלו את זה". דיכטר הוסיף: "לא יהיה מצב כזה"

השר מהליכוד: "לא מכיר מציאות שבה בג"ץ יפסוק והממשלה לא תקבל"
אבי דיכטר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החקלאות אבי דיכטר טען כי הכנסת והממשלה יכבדו את החלטת בית המשפט העליון במידה ויורה על פסילת חוקי יסוד. זאת בניגוד לראש הממשלה נתניהו שמתחמק לענות על השאלה במפורש.

דיכטר אמר בריאיון לגלי צה"ל: "בצורה הכי חדה, ברורה ונקייה - אני לא מכיר מציאות בישראל שבה ביהמ"ש העליון ובג"ץ פסקו משהו והכנסת והממשלה לא יקבלו את זה. לא היה מצב כזה, אין מצב כזה, לא יהיה מצב כזה".

השר דיכטר תקף בריאיון את חברי הכנסת מהקואליציה שתקפו את ראשי מערכת הביטחון ואמר: "ההשתלחויות של שרים וח"כים בראשי מערכות הביטחון - אומללות והזויות, הם צריכים להתנצל. אתה לא יכול להשתלח בראשי מערכת הביטחון ואז לשבת איתם, זה גורם נזקים אדירים".

דיכטר התייחס למחאת המילואימניקים ואמר: "מי שחושב שרק המילואימניקים לא יתנדבו טועה. זה לא יעצור שם ויחלחל גם לאנשי הקבע ולאנשי הסדיר. אני אומר את זה כבר לא בלשון עתיד אלא בלשון הווה".

על החלטת השר סמוטריץ' להקפיא תקציבים לרשויות ערביות אמר השר דיכטר: "הייתי ממליץ לשר האוצר להמתין עד אחרי הבחירות, הרשויות הערביות במצב קשה מאוד".

בנוסף התייחס דיכטר גם להמשך חקיקת הרפורמה המשפטית ולשינוי שהקואליציה מתכננת בהרכב הוועדה למינוי שופטים ואמר: "ברור לחלוטין שכל סוגיית הוועדה לבחירת שופטים ובעיקר הדרך שבה ייבחר נשיא ביהמ"ש העליון לא יכולה להימשך במתכונת הנוכחית".

לדבריו, "הסניוריטי זו פשרה מפ"איניקית, לא ייתכן שאין שום שיקול של איכות".

אבי דיכטר בנימין נתניהו בג"ץ הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד