י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סוער בליכוד

ביטן נגד רגב: "אשת הספינים התקשורתיים, דיבורים במקום מעשים"

יו"ר ועדת הכלכלה יצא הבוקר במתקפה חריפה נגד חברתו למפלגה שרת התחבורה מירי רגב וכינה אותה "אשת הספינים התקשורתיים". הרקע למתקפה: רפורמת תעריפי התח"צ של השרה רגב וביטול ההתייקרות האחרונה באמצעות ביטול ההנחות לאזרחים הוותיקים 

ביטן נגד רגב: "אשת הספינים התקשורתיים, דיבורים במקום מעשים"
ח"כ דוד ביטן בראשות ועדת הכלכלה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכלכלה חה"כ דוד ביטן הגיב הבוקר (שלישי) לשרת התחבורה מירי רגב ואמר: "השרה רגב היא אשת הספינים התקשורתיים. דיבורים במקום מעשים והבטחות שווא שלא מקוימות, תוך הפרת הסכמים איתי".

ביטן הוסיף ותקף: "בפרסומים חגיגיים בתקשורת הבטיחה השרה רגב לפני מספר חודשים נסיעה חינם לאזרחים הוותיקים באוטובוס וברכבת לאזרחים מגיל 67 ולאזרחיות מגיל 62. היום התברר כי מדובר בכותרות בלבד".

לדבריו, "היא השיגה כותרות על גבם ומכרה אותם על מנת לקבל כותרת אחרת. ההבטחה נעלמה כלא הייתה והיא עוד מעיזה לטעון שאני מטעה את הציבור. נציגת האוצר הודיעו שנותרו 360 מיליון שקלים לרפורמה ובמקום להעביר את הכסף לטובת הקשישים היא שומרת את התקציב כנראה לדברים אחרים".

לסיום הבהיר ביטן: "בכוונתי לפנות לראש הממשלה על מנת שיכפה על שרי התחבורה והאוצר להעביר את התקציב הרלוונטי לנסיעה חינם לקשישים. הגיע הזמן לדאוג גם לציבור הקשישים, זו המחויבות של הליכוד ושלנו כאזרחים".

נזכיר כי לאחר שביום ראשון נמתחה ביקורת קשה בוועדת הכלכלה על רפורמת תעריפי התח"צ של השרה רגב ועל ביטול ההתייקרות האחרונה באמצעות ביטול ההנחות לאזרחים הוותיקים והעלאת תעריף הרכבת הקלה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב יצאה בהודעה חריפה כנגד יו"ר ועדת הכלכלה שלטענתה אינו בקיא בעובדות.

בהודעה כתבה רגב כי לצערה "יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן לא בקיא בפרטים בלשון המעטה ואני בטוחה שאם היה מכיר לעומק את גזרת המדד שלשמחתי הצלחנו לבטל, אותה גזירה שהשיתה על משתמשי התחבורה הציבורית 12%, הוא היה נרתם לסייע למצוא פתרונות ולא עוד כותרות".

עוד כתבה בהודעה החריפה כי "כשרת התחבורה אני בטוחה כי כולם ירתמו להרחבת רפורמת "צדק תחבורתי" וח״כ דוד ביטן בעצמו ירתם על מנת להביא תקציב שיכלול גם את הנסיעה חינם לוותיקים שכרגע זכאים ל50% הנחה. הטענה של ביטן כי נסיעות החינם שתוכננו במסגרת תכנית "צדק תחבורתי" בוטלו בשל הצורך להשתמש בתקציב כמקור תקציבי לספיגת עליית מחירי התחבורה הציבורית היא לא נכונה ואין לה כל בסיס במציאות".

לטענתה" יו״ר ועדת הכלכלה ביטן לא בקיא בעובדות כי הרפורמה כוללת הנחות גדולות לזכאי ביטוח לאומי ואזרחים ותיקים, המשך ההטבה לנסיעה חינם לגילאי 75 ומעלה, הנחה לצעירים בגילאי 18-26, 50% הנחה לתושבים ביישובי פריפריה הגיאוגרפית והחברתית ונסיעה חינם למשך שנה לחיילים משוחררים ובני/בנות שירות לאומי".

ביום ראשון הצהיר יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ ביטן כי אם ההנחות לקשישים יבוטלו "אני אדאג להפגנות שלהם מול בתי שרת התחבורה ושר האוצר – אני לא מאיים אבל בסיבוב בסוף כולם מגיעים אלינו, אשב בנושא הזה עם ראש הממשלה".

דוד ביטן מירי רגב ועדת הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד