י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עולמות • תערוכת צילומים: עזרא לנדאו

"המרכז למורשת היהדות היכל שלמה" בירושלים, מארח את תערוכת "עולמות" של הצלם והאמן הירושלמי עזרא לנדאו

עזרא לנדאו בתערוכה. צילום: מנדי הכטמן
עזרא לנדאו בתערוכה. צילום: מנדי הכטמן

החל מהשבוע, "המרכז למורשת היהדות היכל שלמה" בירושלים, מארח את תערוכת "עולמות" בה האוצרת הגב' נורית סירקיס בנק, מגישה את מיטב עבודותיו של האמן הירושלמי עזרא לנדאו.

בעשרות יצירות המוצגות בתערוכה מתעד עזרא לנדאו מפגשים בלתי אפשריים בין עבר עתיק והווה רועש ועכשווי, בין אנשים ממגזרים ותורות חיים שונות, בין עיר לתושביה, בין רוח לחומר.
בקומפוזיציות מדויקות, שלעיתים קשה להאמין שאכן התרחשו במציאות, מציב לפנינו עזרא לנדאו את היופי, הכאב, והאבסורדיות בישראל 2014.

מסמטאות מאה-שערים והעיר העתיקה בירושלים ועד לעמדות צה"ל בעוטף עזה, תופסת עין המצלמה של לנדאו רגעים קטנים שאומרים כל כך הרבה עלינו, כחברה וכיחידים.

הנישות שאליהן יש לעזרא לנדאו גישה מיוחדת, כצלם חרדי, נותנות הצצה לעולם שלם שאינו גלוי לרבים אחרים: חצרות חסידיות, תלמודי תורה, מגרשי משחקים, חצרות אחוריות. עינו הרגישה קולטת ומעבירה הלאה מסרים בלתי מילוליים אודות התמודדויות, אתגרים, חומות וגשרים.

מתוך הצילומים עולות ומשתקפות שאלות קיומיות העוסקות במקומו של היחיד בתוך הקהילה, במערכות של זוגיות ותקשורת בין-אישית, במקומה של המסורת מול החדשנות, בעולם גדוש מסרים סותרים ובחיפוש האנושי אחר הנשגב, אחר מה שנמצא "מעבר" למה שהעין רואה.

בכל אחד מן הצילומים מבקש הצלם מאתנו, הצופים, לפתוח את העין. לפתוח את הלב.

התערוכה פתוחה בחינם לציבור הרחב בחודשי חשוון–כסלו תשע"ה 11-12/2014 בגלריית המבואה של בניין היכל שלמה בירושלים רחוב קינג ג'ורג' 58 כל יום עד 20:00 בערב.
עולמות תערוכה היכל שלמה צלם ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד