כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
20% העלאת שכר

לאחר משא ומתן: נחתמה הרפורמה בשכר הסייעות

רפורמת תומכות החינוך (סייעות) יוצאת לדרך | שכרן יועלה ביותר מ-20% ויעמוד על 7,000 | שבוע העבודה יקוצר ל-40 שעות ועוד הטבות שונות

לאחר משא ומתן: נחתמה הרפורמה בשכר הסייעות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

לאחר משא ומתן ממושך נחתמה היום (שלשי) הרפורמה בשכר של הסייעות ברשויות המקומיות.

כחלק מההסכם דובר על כך ששכר היסוד של תומכות החינוך יועלה ביותר מ-20% ויעמוד מעתה על 7,000 שקל עד 8,000 שקל למשרה מלאה לעובדת מתחילה ללא ותק. בהתאם לכך, שכר הבסיס של סייעת בחינוך מיוחד יועלה ל–8,000 שקל. כמו כן, סוכם על תוספת וותק חודשית לשכר בסך 50 שקלים לכל שנת וותק, עד ל-40 שנות וותק.

בנוסף, ההסכם מסדיר את קידום המקצועיות על-ידי השתלמויות והכשרות שבגינן יזכו לתוספת רמה מקצועית שלבין 400 ל- 1,600 שקלים.

הוסכם גם כי שבוע העבודה יקוצר ל-40 שעות לאורך תקופת ההסכם שבסיומה תיבחן האפשרות לקיצור בשעה נוספת. כאשר בהמשך מתוכנן קיצור נוסף ל-39 שעות שבועיות, במידה שלא יהיה מחסור בתומכות החינוך בשנת 2027.  לטענת ההסתדרות "המהלך יגדיל את ערך השעה למשרה מלאה, ויאפשר איזון ראוי יותר בין בית לעבודה".

יוענק תמריץ התמדה חודשי של עד 600 שקל לסייעת שלא תיעדר מעבודתה, וכן מענק שנתי של 1,000 שקל לתומכת חינוך שנעדרה עד 10 ימי מחלה במצטבר, סייעת שמחליפה גננת תהיה זכאית ל-200 שקל בכל יום, בנוסף על שכרה.

סוכם כי לוח החופשות יותאם לזה של משרד החינוך, לצד תגמול נוסף בגין עבודה בפגרת הקיץ ובחופשות החגים.

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות, במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שאמר כי "היום הזה עבורי הוא סגירת מעגל חשובה בחיי כמנהיג עובדים. עשינו היסטוריה, וכפי שהבטחתי, הפכנו את תפקיד הסייעת בגני הילדים לתומכת חינוך, פרופסיה בליבת הפעילות הפדגוגית. ההסכם הייחודי מביא בשורה גדולה לעשרות אלפי עובדות ועובדים, עם עלייה דרמטית בשכר, מענקים ייחודיים, הכשרות מקצועיות ומנגנון קידום אפקטיבי. עכשיו אני קורא לכן, תומכות החינוך, תזקפו ראש! הבאנו מהפיכה שעולה הרבה כסף, ושמנו על השולחן את החשיבות של המקצוע שלכן! אני מודה לשותפים בהסתדרות, במשרד האוצר ובמרכז השלטון המקומי על הסכם ראוי, שנותן מענה משלים וייחודי להסכם המסגרת שחתמנו במגזר הציבורי".

 

גן ילדים סייעות הסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד