כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הצצה נדירה למוקד 'יד לאחים' שעובד סביב השעון 24 שעות

אלו פניות מגיעות למוקד ואיך מטפלים בהם? • קרובי משפחה דאוגים, המיסיונרים שמנסים לצרף תמימים לכתות בכל דרך והמתחזה הנוכל • לאור התגברות הפניות למוקד יד לאחים בקיץ פנינו למנהלת המוקד וקיבלנו הצצה נדירה לנעשה במוקד 'יד לאחים'

 הצצה נדירה למוקד 'יד לאחים'  שעובד סביב השעון 24 שעות
יד לאחים חטיפת ילדים צילום: יד לאחים

מדי חודש מתקבלות למוקד החירום של 'יד לאחים' כמאתיים וחמישים פניות שונות בשלל נושאים מגוונים הקשורים לפעילות הארגון. ערכנו שיחה עם מנהלת המוקד רחל בלוך על מנת לשמוע איזה שיחות מגיעות לכאן בכדי להבין את הקיף הפעילות האדיר.

אלו פניות מגיעות אליכם למוקד?

"הפניות כוללות: קרובי משפחה ומכרים של אנשים שנפלו לכתות המיסון השונות, שמבקשים סיוע. דיווח על חומר מיסיונרי בתיבות דואר, או על מיסיונרים שיוצרים קשר טלפוני עם אנשים ומנסים לשכנע אותם להצטרף לכת, בעיקר מבוגרים ובודדים. כמו גם, מיסיונרים העוברים מדלת לדלת ומחלקים חומר, מנסים לשכנע אנשים להצטרף לכת, מיסיונרים הפועלים בשטח הציבורי, מחלקים חומר ומדברים עם עוברים ושבים.

"כמו כן, אנו מקבלים פניות מאנשים שמבקשים לברר על ארגונים שונים ועל אנשים החשודים בעיניהם האם הם קשורים למיסיון. פניות על פרסומי מיסיון באינטרנט, ברשתות החברתיות. וכמובן, על נישואי תערובת של יהודים עם גויות".

תני לנו בבקשה סיפור טרי שהגיע למוקד?

"בארץ פעילים יותר משלוש מאות מרכזי התכנסות של חברי הקהילות המשיחיות - נוצריות. חייבים לציין כי חלק מהקהילות מטעות מאד. הם נראות כבתי כנסת יהודיים, עם ארון קודש, ספר תורה, הכומר עם טלית אך בפועל הן משמשות כבית תיפלה. אגב, בחלק מהמרכזים מציעים חוגים לילדים, תערוכות אומנות, ערבי קפה ומוזיקה כדי למשוך אנשים חדשים וצעירים למקום.

"בירושלים יש מרכז הנראה כאולם לימוד יהודי לכל דבר, יש בו שיעורי תורה ואפילו גמרא, כאשר חלק גדול מהמשתתפים בשיעורים חובשים כיפות, אך בפועל מדובר במרכז נוצרי לכל דבר ועניין", מספרת מנהלת המוקד וממשיכה: "ביום ראשון האחרון הם קיימו אירוע רב משתתפים, שכלל ערב מוזיקה, שיעור וכיבוד למשתתפים. פעילי 'יד לאחים' נערכו מבעוד מועד והיו בכניסה לאירוע. הפעילים חלקו חומרי הסברה והסבירו לאנשים אודות המקום הבעייתי ומפעיליו המיסיונרים. ככה הצלחנו למנוע, בחסד ה', עוד התבוללות בעם היהודי".

באלו עוד דרכים פועלים המסיונריים?

"הנה עוד טלפון שהגיע אלינו למוקד: אישה פנתה אלינו וספרה שפגשה מישהי מאזור השרון שהציעה לה עזרה אחרי לידה. היא ספרה שיש לה ארגון ויכולה לתת הרבה עזרה.

"הפונה חשדה במשהו ופנתה למוקד שלנו לברור העניין. התברר לנו שאכן מדובר במיסיונרית המנצלת את מצוקתן ותמימותן של הנשים ופעלנו בהתאם להזהיר נשים מידיה".

ספרי לנו על מקרה שהצלחתם למנוע בזכות ערנות של פונים במוקד?

"מדובר במיסיונר ממוצא ארגנטינאי. לפעמים הוא מופיע בחזות חרדית ומתחזה לרב חרדי. הייתה תקופה מסוימת בה הוא גר בבני ברק, ולאחר ש'יד לאחים' חשפו אותו הוא נאלץ לעזוב את המקום.

"הוא מפרסם ברשת סרטונים בהם מדבר על היותו רב בחזות חרדית המאמין באותו האיש. הוא מפיל אנשים ברשת שלו תוך שהוא מציע להם עסקים מפוקפקים. בזכות הערנות של האנשים שמתקשרים למוקד אנחנו יודעים איפה הוא ואנו פועלים ליידע את הציבור בכל מקום שהוא מגיע אליו - שידעו על מעלליו".

ספרי לנו בבקשה על סיפור הזוי שהגיע אליכם למוקד?

"בימים הקרובים אמור להתקיים כנס של הכת המיסיונרית עדי ה', לכנס מוזמנים גם מי שאינם חברים בכת. אנשי הכת הגבירו את פעילותם בימים האחרונים ומחלקים עוד ועוד הזמנות לאירוע.

"מדובר באירוע שעתיד להיערך שלושה ימים כאשר בשבת מתוכננת הטבלה, רחמנא ליצלן. אותם חברי כת מנצלים את מצוקתם של אוכלוסיית החרשים בישראל. הם  מלמדים מיסיונרים מטעם הכת את שפת הסימנים כדי שיוכלו לתקשר עם כבדי השמיעה. הם מנצלים את מצוקתם ובדידותם החברתית של החרישם ומציעים להם קהילה חברית ותומכת שהחברים בה כולם דוברי שפת סימנים".

ומה אתם עושים במקרה כזה?

"אנו פועלים בכמה מישורים שאת חלקם הגדול לא כדאי לפרסם, אך בעיקר פועלים בהסברה ומודעות, כמו בכל מקרה אחר, על מנת שיהודים ידעו להיזהר מהם". חותמת בלוך וחוזרת לעמדות הטלפון.

כל זה הינו על קצה המזלג מהנעשה במקוד החירום של 'יד לאחים', זאת עוד בטרם נגענו בפעילות הענפה של הארגון בחילוץ שבויות מכפרים ערביים שמתקשרות למוקד ועוד חזון למועד. מנהלת המוקד חוזרת לענות לשיחות חשובות ואנו יוצאים נפעמים לדרכנו על עבודת הקודש של הפעילים.

יד לאחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד