כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יש לפעול להעברת התקציבים"

שיקלי נגד סמוטריץ': "אין הגיון בשלילת המענקים לרשויות"

השר עמיחי שיקלי הממונה על הפיתוח במגזר הערבי שיגר מכתב לשר האוצר סמוטריץ' ובו הוא קורא לו להעביר את התקציב לרשויות המקומיות בכפוף ליישום דו"ח הירש שימנע את העברת הכסף לארגוני פשיעה. שיקלי כתב: "אין הצדקה ואין הגיון בשלילת מענקי איזון שהרשויות נשענו עליהם בתכנון תקציבן השנתי"

שיקלי נגד סמוטריץ': "אין הגיון בשלילת המענקים לרשויות"
עמיחי שיקלי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

השר עמיחי שיקלי, האמון על הפיתוח בחברה הערבית התייחס היום (שלישי) בפעם הראשונה להחלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקפיא תקציבים לרשויות המקומיות ובמכתב ששיגר אליו יצא נגד ההחלטה.

שיקלי כתב במכתב לסמוטריץ': "כשר האמון על הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית ויישום תכניות הממשלה במגזר, אני רואה חובה להתייחס להחלטתך לעצור את העברת תקציבי האיזון לרשויות ערביות".

השר שיקלי הודה: "אכן, ישנה בעיה חמורה מאין כמותה של השתלטות גורמי פשיעה על המכרזים בחלק מהרשויות הערביות. יחד עם זאת, אין הצדקה ואין הגיון בשלילת מענקי איזון שהרשויות נשענו עליהם בתכנון תקציבן השנתי, מענקים ששלילתם תגרור כניסה לגירעונות ועצירת שירותים בסיסיים לתושבים".

שיקלי מוסיף: "עמדתי כשר לשוויון חברתי היא שיש לפעול להעברת התקציבים לרשויות. על אף העובדה שדו"ח הירש לא עסק בתקציב השוטף, אלא בתקציבי הפיתוח, ניתן לשאוב מהמלצותיו רכיבים שיאפשרו פיקוח טוב יותר גם על התקציב השוטף:

1. יצירת מכרזי מסגרת לאיסוף פסולת והיסעים, בתחומים בהם נמצאה מעורבות גבוהה במיוחד של ארגוני פשיעה. 2. הקמת מאגר קבלנים מאושרים לעבודה בתחום הרשויות המקומיות עם חוו״ד משטרתית באופן פרטני לכל קבלן. 3. הקמת וועדת מכרזים המבוססת על גורמי המקצוע ברשות ולא על חברי המועצה.4. שינוי שיטת התשלום במכרזים בדגש על איסור המחאות המנוכות למזומן, או תשלום במזומן וחיוב תשלום באמצעות העברות בנקאיות.

בנוסף, אני מציע להקים, כחלק ממיזם הקמת מפלג מיעוטים במחוזות המרחביים של משטרת ישראל, יחידה ייעודית לפיקוח על מכרזים ברשויות הערביות במסגרת התקציב השוטף", כך שיקלי.

גורמים באוצר אמרו בתגובה: "אם יתקיימו תנאי דו"ח הירש כמובן שאין בעיה בהעברת הכסף. לצערנו זה לא קרה עד עכשיו".

עמיחי שיקלי בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד