כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יעברו דרך מולדובה

היערכות להגעת עשרות אלפי מתפללים באומן נמשכת

שר החוץ כהן נפגש עם נשיאת מולדובה ועם שר החוץ, ודן עמם על ההיערכות להגעת אלפי מתפללים למולדובה בדרכם לאומן ויצירת מנגנון להבטחת מעבר מהיר וחלק

היערכות להגעת עשרות אלפי מתפללים באומן נמשכת
שר החוץ אלי כהן עם שר החוץ ניקו פופסקו צילום: משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן הגיע לביקור מדיני במולדובה. ביקור ראשון של שר חוץ ישראל לאחר יותר מעשור. שר החוץ כהן נפגש עם הנשיאה מאיה סאנדו ועם שר החוץ ניקו פופסקו ודן עמם על ההיערכות להגעת אלפי מתפללים למולדובה בדרכם לאומן ויצירת מנגנון להבטחת מעבר מהיר וחלק. השר מאיר פורוש וחבר הכנסת אליהו רביבו המתלווים לביקור מובילים את ההכנות לאירוע אומן בממשלה ובכנסת.

מולדובה מקבלת מקום מרכזי באירופה בעת הנוכחית על רקע הגבול המשותף שלה עם אוקראינה וחוסר היכולת לטוס ישירות לאוקראינה. שר החוץ כהן קידם בביקור חתימה על הסכם הכרה הדדית ברישיונות נהיגה והסדרת מעמד עובדי הסיעוד ממולדובה. בנוסף, דנו בפרויקט חקלאי ישראלי מולדובי שיחזק את עצמאות המזון של ישראל ויגוון את מקורות האספקה לישראל

אלי כהן: "ההגעה הצפויה של עשרות אלפי מתפללים לאומן היא אתגר גדול. בשיחותיי עם הנשיאה ושר החוץ הודיתי להם על הנכונות במציאת המנגנון היעיל והבטוח ביותר עבור אותם ישראלים שיבחרו לעבור דרך מולדובה השנה בדרכם לאומן".

שר החוץ דן עם הבכירים במולדובה באפשרויות לחיזוק היחסים בין שתי המדינות, בעיקר בנושא הכלכלי והגברת הסחר. מולדובה, מקבלת בשנים האחרונות מקום מרכזי בזירה האירופית ומועמדת לכניסה כחברה באיחוד האירופי. על רקע גבולה המשותף עם אוקראינה והמלחמה המתמשכת. מולדובה הפכה לתחנת מעבר מרכזית למתפללים המבקשים להגיע לאומן בתקופת ראש השנה, זאת על רקע סגירת שטחה האווירי של אוקראינה.

אלי כהן: "מולדובה היא מדינה המקבלת במה מרכזית בשנים האחרונות באירופה על רקע הגבול המשותף שלה עם אוקראינה. אנו פועלים על מנת להעמיק את הקשר עמה בעיקר בנושאים הכלכליים וגם בזירה הבינלאומית. אנחנו לקראת חתימה על הסכמים חשובים בנושא הכרה הדדית ברישיונות נהיגה והסכם עובדים סיעודיים שיקל על אלפי משפחות בארץ ויסדיר מעמדם של האזרחים המולדובים המגיעים לעבוד בישראל".

 

אלי כהן מאיר פרוש מלחמת אוקראינה רוסיה אומן מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד