כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גופות ברחובות

ישראלים וזכאי עליה נצורים באתיופיה המדממת

ישראלים בגונדר שבאתיופיה מדווחים על קרבות המתנהלים סמוך למקום מגוריהם, ומעידים על קולות ירי ופיצוצים שנשמעים ללא הפסקה. מרבית האזרחים החיים בעיר מסתגרים בבתיהם. הגיעו דיווחים ועדויות על גופות מוטלות ברחוב כתוצאה מן הקרבות

ישראלים וזכאי עליה נצורים באתיופיה המדממת
צבא אתיופיה צילום: משרד רה"מ של אתיופיה

הקרבות העזים מתחוללים בעיר גונדר שבאתיופיה, הובילו לסגירת כל דרכי הגישה לעיר הנצורה. כמה עשרות ישראלים נמצאים שם ולא מצליחים לצאת ממנה ובישראל בודקים אפשרויות לחלצם.

הישראלים בגונדר, שחלקם חיים שם ועוסקים בפעילות התנדבותית, מדווחים על קרבות המתנהלים סמוך למקום מגוריהם, ומעידים על קולות ירי ופיצוצים שנשמעים ללא הפסקה. מרבית האזרחים חיים בעיר ומסתגרים בבתיהם, ב-N12 דווח כי הגיעו דיווחים ועדויות על גופות המוטלות ברחוב כתוצאה מהקרבות.

שר החוץ אלי כהן קיים הערכות מצב בנוגע לישראלים ולזכאי עליה הנצורים באזור גונדר באתיופיה, משרד החוץ יצר עד כה קשר עם כ-160 ישראלים ו-54 זכאי עליה.

שר החוץ אלי כהן מתעדכן במהלך ביקורו המדיני במולדובה בנוגע למצב הישראלים וזכאי העלייה הנצורים בצפון אתיופיה בעקבות ההסלמה הצבאית באזור. הוא הנחה את מנכ"ל המשרד לפעול באמצעות מרכז מצב של משרד החוץ, המחלקה לישראלים בחו"ל ושגרירות ישראל באדיס אבבה, על מנת לוודא כי האזרחים הישראלים וזכאי העלייה נמצאים במקומות בטוחים ולבחון אפשרויות חילוץ שלהם.

שר החוץ אלי כהן: "בהתייעצות עם ראש הממשלה, פועלים במשרד החוץ ובמל"ל לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות במחוז גונדר בצפון אתיופיה. אנו פועלים לפתרון מהיר לטובת כל הישראלים, בערוצים מדיניים באתיופיה ובזירה הבינלאומית. אנחנו לא נחסוך שום מאמץ להבטיח את שלומם של כל הישראלים והיהודים הנצורים במחוז".

אלי כהן משרד החוץ אתיופיה יהודי אתיופיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד