כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"להבין את הכשלים ולהפיק לקחים"

כיצד נערך משרד הבריאות להגנה על בתי החולים מפני מתקפות סייבר

בעקבות מתקפת הסייבר, פנתה חברת כנסת לשר הבריאות בבקשה לדעת כיצד נערך משרד הבריאות להגנה על בתי החולים בארץ מפני מתקפות סייבר כשזו היא התקיפה השנייה אחרי מקרה קודם של תקיפת סייבר בבית החולים הלל יפה בחדרה

כיצד נערך משרד הבריאות להגנה על בתי החולים מפני מתקפות סייבר
מחלקת קורונה במעייני הישועה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעקבות מתקפת הסייבר נגד בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק שהתרחשה הלילה (שלישי), פנתה חברת ועדת הבריאות, חברת הכנסת טטיאנה מזרסקי מ'יש עתיד', לשר הבריאות משה ארבל בבקשה לדעת כיצד נערך משרד הבריאות להגנה על בתי החולים בארץ מפני מתקפות סייבר.

בעקבות מתקפת סייבר שהתרחשה בביה"ח הילל יפה בחדרה ביום 13.10.21, התקיים דיון בנושא בוועדת הבריאות, במטרה להבין את הכשלים, להפיק לקחים ולהתמודד עם האתגרים הצפויים על מערכות המידע של מערכת הבריאות. בין היתר הוצע באותו הדיון להכיר בבתי החולים כ"כתשתית מדינה קריטית", פעולה שעשויה הייתה למנוע את הצלחת התקיפה היום שהביאה לפגיעה בבריאות הציבור ורווחתו.

לאור העובדה כי הנושא נמצא תחת אחריות שר הבריאות פנתה ח"כ מזרסקי לשר הבריאות, בבקשה לדעת אילו צעדים ננקטו על מנת לחזק את מערך הסייבר בבתי החולים ומה בכוונת המשרד לעשות בנידון לאור ההתרחשויות האחרונות.

בתוך כך, המרכז הרפואי מעייני הישועה עדכן הערב כי המתקפה נבלמה. "כפי שהוסבר הבוקר, הנהלת ביה״ח ניתקה באופן יזום את המערכות בכדי למנוע הדבקת סייבר, זאת תוך שמירה על רציפות הטיפול במאושפזים. מאז בלימת המתקפה, צוות ביה״ח בשיתוף עם אנשי מערך הסייבר הלאומי ואנשי משרד הבריאות, נמצאים בתהליך של ניקוי וזיכוי של מגוון הרכיבים ומערכות המחשוב בביה"ח", נכתב בהודעת בית החולים.

"רק לאחר זיכוי של המערכות ע"י מומחי הסייבר, הן יוחזרו לפעילות בצורה מבוקרת. אנו שמחים לבשר כי חלקו הארי של תהליך הניקוי והזיכוי כבר מאחורינו. מרבית פעילות ביה״ח ממשיכה כסדרה, בצורה בטוחה. חדרי הניתוח יעבדו מחר כמתוכנן וכך גם מרבית מרפאות החוץ. למטופלים נשלחו הודעות. אנו מאמינים שתהליך הניקוי והזיכוי יושלם בהקדם כך שנוכל לחזור לחזור לפעילות שגרה מלאה", לשון ההודעה.

שר הבריאות משרד הבריאות פריצת סייבר מתקפת סייבר השתלטות סייבר בית חולים מעייני הישועה המרכז הרפואי מעייני הישועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד