כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
4 נעצרו

גורמים בעירייה נתפסו בחשד לקבלת כספי שוחד

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ויחידת ההונאה של מחוז תל אביב עיכבו לחקירה ארבעה חשודים, בהם שני עובדי ציבור, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וקבלת שוחד | נתפסו 12 משאיות וכלי ציוד מכני הנדסי ששימשו לביצוע עבירות של השלכת פסולת

גורמים בעירייה נתפסו בחשד לקבלת כספי שוחד
אילוסטרציה צילום: pixabay

במסגרת חקירה סמויה שניהלו בשבועות האחרונים המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ויחידת ההונאה של מחוז תל אביב, הצטברו חומרי חקירה נגד כמה חשודים מאזור רמת השרון וטייבה בדבר חשד לביצוע עבירות של השלכת פסולת, קבלת שוחד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי החשד, נהגי משאיות המובילות פסולת בנייה הגיעו לאתרי הטמנה פיראטיים בשטחים פתוחים בעיר רמת השרון והשליכו את הפסולת שעל המשאית שלא כחוק, בעודם מזהמים את הסביבה וגורמים למפגע סביבתי.

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ויחידת ההונאה החלו בפעילות סמויה, ובמהלכה זוהו הנהגים משליכים את הפסולת שלא כחוק. עלה חשד שקיים שיתוף פעולה מצד קבלני בניין לגורמים בעירייה שניצלו את מעמדם, אפשרו במודע את שפיכת הפסולת ואף קיבלו לכאורה תמורה כספית וגרפו לכיסם סכומי כסף גדולים.

הבוקר (שלישי) עם המעבר לחקירה גלויה וחיזוק התשתית הראייתית, פשטו על בתי החשודים וביצעו חיפושים נרחבים. בפשיטה התשתפו המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, שוטרי יחידת ההונאה של מחוז תל אביב, יחידת שחר 101 של מג"ב. בתום החיפושים עוכבו ארבעה חשודים לחקירה ביחידת ההונאה בחשד לעבירות כלכליות חמורות, נתפסו 12 משאיות וכלי ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) ששימשו לביצוע העבירות. המשטרה הירוקה של המשרד ומשטרת ישראל ממשיכים בפעילות האכיפה, וייתכנו מעצרים נוספים.

בימים אלו השרה להגנת הסביבה מקדמת חוק לטיפול בפסולת בנייה שיביא להפסקת תופעות השלכות הפסולת הלא חוקיות. במסגרת החקיקה ינועו ברחבי הארץ משאיות פינוי פסולת בנייה עם מתקן לאיתור ומעקב לצורך פיקוח. כך יופסקו תופעות השלכות הפסולת בשטחים הפתוחים על ידי מובילי אשפה שאינם מפוקחים ומבוקרים. החקיקה נמצאת בשלבים מתקדמים בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, והשרה להגנת הסביבה נחושה לקדם ולהעביר את החקיקה במטרה להוביל את השינוי הנדרש בשוק פסולת הבנייה לטובת אזרחי ישראל.

פסולת הגנת הסביבה עירייה שחיתות שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד