כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אבדות קשות לשני הצדדים

האוקראינים נאבקים קשות מול הרוסים: "זו התקופה הקשה ביותר במלחמה"

מספר שבועות לאחר מתקפת הנגד של אוקראינה, גורמים במערב מתארים כי המצב לגבי יכולתם של הכוחות האוקראינים להשתלט מחדש על שטח משמעותי לא פשוט

האוקראינים נאבקים קשות מול הרוסים: "זו התקופה הקשה ביותר במלחמה"
חיילים באוקראינה. אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

מספר שבועות לאחר מתקפת הנגד של אוקראינה, גורמים במערב מתארים "הערכות מפוכחות" יותר ויותר לגבי יכולתם של הכוחות האוקראינים להשתלט מחדש על שטח משמעותי, כך סיפרו ל-CNN ארבעה בכירים אמריקאים ומערביים.

"הם עדיין הולכים לבדוק בשבועיים הקרובים אם יש סיכוי להתקדם. אבל כדי שהם באמת יתקדמו בצורה שתשנה את האיזון של הסכסוך הזה, אני חושב שזה מאוד מאוד לא סביר", אמר דיפלומט מערבי בכיר ל-CNN.

"התדריכים שלנו שקופים אנחנו יודעים את האתגרים שעומדים בפניהם", אמר חבר הקונקרס מייק קוויגלי, דמוקרטי מאילינוי שחזר לאחרונה מפגישות באירופה עם מפקדים אמריקאים שמסייעים לכוחות שריון אוקראינים. "זו התקופה הקשה ביותר במלחמה".

האתגר העיקרי של הכוחות האוקראינים הוא הקושי המתמשך לפרוץ את קווי ההגנה הרב-שכבתיים של רוסיה בחלקים המזרחיים והדרומיים של המדינה, עם עשרות אלפי מוקשים וכמות עצומה של תעלות. כוחות אוקראינים ספגו אבדות קשות שם לצד אבדות קשות לרוסים, מה שהוביל את המפקדים האוקראינים לעצור כמה יחידות מלהתקדם כדי להתארגן מחדש ולצמצם את הנפגעים.

"לרוסים יש מספר קווי הגנה והכוחות האוקראינים לא ממש עברו את הקו הראשון", אמר דיפלומט מערבי בכיר. "גם אם הם ימשיכו להילחם במשך השבועות הקרובים, אם הם לא הצליחו לעשות פריצות דרך נוספות במהלך שבעה, שמונה השבועות האחרונים, מה הסבירות שהם יעשו אותם פתאום, עם יותר כוחות מדולדלים? כי התנאים כל כך קשים".

גורם אמריקאי בכיר אמר כי ארה"ב מכירה בקשיים איתם מתמודדים הכוחות האוקראינים, אם כי שומרת על תקווה להתקדמות מחודשת.

"כולנו מכירים בכך שזה הולך קשה ואיטי יותר ממה שמישהו היה רוצה כולל האוקראינים, אבל אנחנו עדיין מאמינים שיש זמן ומקום כדי שהם יוכלו להתקדם", אמר פקיד בכיר בעילום שם.

גורמים רבים אמרו כי התקרבות הסתיו, כאשר מזג האוויר ותנאי הלחימה צפויים להחמיר, נותנת לכוחות האוקראינים חלון זמן מוגבל להתקדם קדימה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה חיילים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד