כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תעמולה נבזית של פוטין

רוסיה: ספר לימוד חדש נכתב לשנת הלימודים הקרובה בנושא המלחמה

ילדים רוסים נאלצים ללמוד שקרים בוטים ותעמולה על מלחמת אוקראינה כדי לעבור בחינות. כעת ילמדו התלמידים כי אוקראינה היא "מדינה אולטרה-לאומית" שבה "כל התנגדות לממשלה נרדפת" ו"אופוזיציה אסורה". משהו שכנראה מתאים יותר לרוסיה של פוטין

רוסיה: ספר לימוד חדש נכתב לשנת הלימודים הקרובה בנושא המלחמה
ספרי פסיכולוגיה צילום: FREEPIK

ילדים רוסים ייאלצו כעת ללמוד שקרים גלויים, תעמולה על המלחמה באוקראינה והיסטוריה "מתוקנת לחלוטין" של העולם כדי לעבור את הבחינות שלהם.

פרק אחד של ספר לימוד חדש בהיסטוריה שנכתב על ידי עוזר של הנשיא ולדימיר פוטין נקרא: "אוקראינה היא מדינה ניאו-נאצית". מלמדים את ילדי בית הספר שאוקראינה היא "מדינה אולטרה-לאומית" שבה "כל התנגדות נרדפת בחומרה" ו"אופוזיציה אסורה", תיאור שרבים יראו כמתאים יותר לרוסיה של פוטין.

ולדימיר מדינסקי עוזרו של פוטין כתב את הפרק על אוקראינה, אבל ההיסטוריה של 50 השנים האחרונות "שופצה לחלוטין" כדי להתאים לתפיסת עולמו של פוטין. הוא התפאר כי: "לא נוצר מעולם ספר לימוד בארצנו בזמן כה קצר".

הספר יוכנס לבתי הספר עד לראשון בספטמבר תחילת שנת הלימודים החדשה והתלמידים ייבחנו על התוכן בבחינות המדינה.

המהלך נועד להתמודד עם הספקנות בקרב הצעירים באשר למטרות המלחמה של פוטין ולהבטיח שהקרמלין מהדק את השליטה על האופן שבו מסתכלים על ההיסטוריה. ספר הלימוד לבני הנוער טוען שכוחות רוסים "בשום פנים ואופן לא הפגיזו שכונות מגורים באוקראינה".

הספר מאשים את המערב ב"זיוף ההיסטוריה", ומנחה תלמידים ב"תקומת הנאציזם". הוא מתעלם מהאבדות של יותר מרבע מיליון רוסים שנהרגו או נפגעו בשל החלטתו של פוטין לצאת למלחמה, ותוכניתו המקורית שהוא יכבוש את אוקראינה תוך ימים ספורים.

המטרה היא להחזיר את "משימות הפירוז והדה-נאציפיקציה" באוקראינה, "כדי שתלמידי בית הספר ישתכנעו שזה באמת המצב", אמר שר החינוך הרוסי סרגיי קרבצוב. הוא המשיך: "לאחר סיום המבצע הצבאי המיוחד באוקראינה, לאחר הניצחון שלנו, נוסיף עוד לספר הזה".

מדינסקי, לשעבר שר התרבות, אמר שספר הלימוד החדש בן 445 העמודים יקל על הבנת ההיסטוריה של צעירים רוסים. הוא מציין כי בספר נכתב כיצד חייליו של פוטין סיפחו את קרים מאוקראינה ב-2014 כאמצעי "להציל את השלום".

 

ולדימיר פוטין תלמידי בית ספר מלחמת אוקראינה רוסיה תעמולה שקרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד