י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ממתין להשתלת כבד

תעלומת ארוחת צהריים: משפחה אוסטרלית הורעלה מפטריות

ארוחת צהריים משפחתית באוסטרליה הפכה לאסון לאחר שהמשפחה הורעלה מפטריות. אישה בת 48 שבישלה את ארוחת הצהריים אומרת שאין לה מושג מה קרה

תעלומת ארוחת צהריים: משפחה אוסטרלית הורעלה מפטריות
אילוסטרציה צילום: pixabay

לפני שבועיים ישבו חמישה אנשים לארוחה משפחתית בעיירה אוסטרלית קטנטנה. בתוך שבוע, שלושה מתו, הרביעית נלחמת על החיים שלה, והחמישית נחשדה ונחקרה בהרעלת משפחתה בפטריות רעילות.

אישה בת ה-48 שבישלה את ארוחת הצהריים אומרת שאין לה מושג מה קרה, ושהיא אהבה את משפחתה ולא תפגע בהם. הסיפור יוצא הדופן החל כשגייל ודון פטרסון עצרו לארוחת צהריים עם נכדיהם בביתה של כלתם ארין פטרסון בליונגטה, שעתיים נסיעה דרומית מזרחית למלבורן.

איתם היו בני הזוג ווילקינסון הת'ר, אחותה של גייל, ובעלה איאן. כל הארבעה היו חברים ומוכרים מאוד בעיירה הסמוכה קורומבורה.

אבל זו לא הייתה ארוחת צהריים רגילה. שעות לאחר הארוחה, כל ארבעת האורחים נסעו לבית החולים המקומי, הם חשבו שזה קלקול קיבה רגיל.

מהר מאוד התברר שזה משהו הרבה יותר גרוע, והם הועברו לבית חולים במלבורן כדי לקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שהייתה למדינה להציע.

למרות זאת, הת'ר, בת 66, וגייל, בת 70, מתו ביום שישי האחרון, ודון, בן 70, מת ביום שבת. איאן, בן 68, נותר מאושפז במצב אנוש בבית החולים, ממתין להשתלת כבד.

המשטרה אומרת שהם מאמינים שהארבעה אכלו פטריות קטלניות מאוד. אבל באופן מוזר, ארין ושני ילדיה בסדר גמור. המשטרה אומרת ששני הילדים - שנלקחו מאז לטיפול הרווחה כ"אמצעי זהירות" אכלו ארוחה אחרת ולא נגעו בפטריות.

אבל מעבר לזה, מעט מאד ברור. החוקרים אומרים שהם לא בטוחים אם ארין אכלה את אותו האוכל כמו האורחים שלה, או אפילו אם הפטריות היו במנה שהגישה.

"בנקודת זמן זו, מקרי המוות אינם מוסברים", אמר מפקד המשטרה דין תומאס לתקשורת "זה יכול להיות מאוד תמים, אבל אנחנו פשוט לא יודעים". גב' פטרסון אומרת שהיא "לא יכולה להבין מה קרה". היא דיברה בבכי עם עיתונאים מחוץ לביתה, היא סירבה לענות על שאלות לגבי אילו ארוחות הוגשו לאורחים או מהיכן הגיעו הפטריות. אבל היא טענה לחפותה "לא עשיתי כלום; אהבתי אותם".

זו לא הפעם הראשונה שבה מדינת ויקטוריה מזדעזעת מהרעלת פטריות, הם נמצאים באקלים קריר ולח בכל רחבי העולם, ונראים הרבה יותר תמימים מהרבה זנים קטלניים אחרים. חתיכה בגודל של מטבע מספיקה כדי להרוג מבוגר.

בשנת 2020 מבול של הרעלות בויקטוריה הכניס שמונה אנשים לבית חולים, אחד מהם מת. הרשויות שוב ביקשו מאנשים לא לאכול פטריות יער שהם מצאו. "אם לא רכשתם אותם מסופרמרקט תתרחקו מהם", אמר דין תומאס.

אוסטרליה הרעלה פטריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד