י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קריצה למצביעים הליברלים?

זעזוע ושאט נפש: תחבורה בשבת בירושלים עיר הקודש

סיעת התעוררות החברה במועצת עיריית ירושלים מנסה ככל הנראה לקרוץ לקול הליברלי בבחירות הקרבות ומודיעה על הפעלת מערך הסעים בשבתות ברחבי העיר. בימים האחרונים הודיע ח"כ בני גנץ על תמיכת מפלגתו בסיעת התעוררות למועצת העיר | צפי למחאות סוערות נגד רמיסת קדושת השבת בעיר הקודש

זעזוע ושאט נפש: תחבורה בשבת בירושלים עיר הקודש
אילוסטרציה צילום: unsplash

זעזוע ושאט נפש בקרב שומרי השבת בירושלים, לאור פרסום של סיעת 'התעוררות' כי תחל רחמנא ליצלן להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות במימון התנועה שחברה במועצת העיר. ככל הנראה מדובר בניסיון נואל לקרוץ למצביעים הליברלים תושבי העיר על רקע מערכת הבחירות המוניציפליות.

בפרסום בדף הפייסבוק של התנועה נכתב: "כבר שנים רבות מספרים לנו שהצביון הייחודי יירמס אם רק נדע לציין את השבת באופן שונה אחד מהשני. שיש רק דרך אחת לכבד את השבת. בירושלים של התעוררות יש מקום לשבת של כולם.ן".

"אחד רוצה את הדג של סבתא ואחרי זה לבלות עם חברים, אחת רצה לבית כנסת ואחד רוצה לצאת לאכול (ולחזור למעונות). אחת מבלה בגן החיות
ואחד חוזר שוב על הפרשה. אחת הולכת לים ואחד שאוהב להיות בבית עם הילדים".

הפרסום של תנועת התעוררות. (מתוך הפייסבוק)

עוד נכתב בהודעת סיעת התעוררות: "אנחנו לא רוצים לחיות בעיר שצעירים עוזבים אותה, אנחנו גם לא רוצים עיר שסגורה לכולם בסופי שבוע. אנחנו, בהתעוררות, תמיד מבקשים, בכל הכבוד, שכל אחד יחיה בדרך שלו – לא על חשבון האחר, אלא לצד האחר. בירושלים של התעוררות יש מקום לכולם!".

וכאן מגיעה הצהרת הכוונות: "גם תחבורה ציבורית בסופ"שבת היא דרך להגיד שיש גם ציבור שאינו שומר שבת וכל כך רוצה להישאר ירושלמי. ולחיות פה.
מי שרוצה כאן ירושלים עם צביון ציוני, יהודי צריך לאזור אומץ. רק כך נזכה שתהיה לכולנו סוף סוף – שבת שלום".

לסיום הם קוראים: "הצטרפו אלינו לאוטובוס סופ"שבת של התעוררות. קונספט ראשון מסוגו בירושלים שמאפשר תחבורה זמינה בשבת - לכל המעוניין בכך".

בני גנץ עם אדיר שוורץ. צילום: יוסף מזרחי.

נזכיר כי לפני ימים אחדים הודיעה סיעת 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ הודיעה על תמיכתה בתנועת 'התעוררות' בירושלים שבראשה עומד אדיר שוורץ, מאז פרישתו של עופר ברקוביץ בנובמבר 2022. 

אתם שואלים איך ראש עיר דתי כמשה ליאון וממשלת ימין על מלא שרובה חרדים ודתיים מסכימה לכך? ובכן 'בחדרי חרדים' בדק זאת וגילה שאין לעירייה או לממשלה סמכות ואפשרות למנוע זאת שכן מדובר ביוזמה פרטית ורק ניסיונות הידברות או מחאות שככל הנראה צפויות ומתבקשות אולי ימנעו את רמיסת קדושת השבת בעיר הקדושה בעולם.

סיעת התעוררות בני גנץ חילולי שבת בירושלים תחבורה ציבורית בשבת אוטובוסים בשבת אדיר שוורץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד