כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החברה מכחישה

הלקוחות צריכים לחשוש? החוק הרוסי שעלול לחשוף ישראלים רבים

כלי תקשורת ברוסיה מעלים חשש בעקבות תקנה חדשה שתאפשר לשירות הביטחון הפדרלי ברוסיה גישה לנתוני משתמשים, ובכך ייחשפו נתונים על לקוחות חברת Yandex, הפעילה ב-20 מדינות, ביניהן ישראל | בחברה טוענים כי אין השפעה של הרגולציה הרוסית על החברה הבין לאומית

הלקוחות צריכים לחשוש? החוק הרוסי שעלול לחשוף ישראלים רבים
מוניות בנתב"ג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

חשש בעקבות כניסתה של תקנה חדשה לתוקף בראשון בספטמבר, לפיה לשירות הביטחון הפדרלי ברוסיה תהיה גישה לנתוני משתמשים, וייחשפו נתונים על לקוחות חברת Yandex, של שירות המוניות והמשלוחים "יאנגו" ו-"יאנגו דלי". החברה פעילה ב-20 מדינות, ביניהן ישראל.

לאור העובדה ששרתי חברת 'יאנדקס' ממוקמים ברוסיה, יש חשש שהשלטונות עלולים לנצל לרעה פרטי משתמשים שהשתמשו בשירות החברה.

החברה השיבה לאתר האינטרנט הרוסי 'מדוזה' שדיווח על חשש זה, ואמרה בהודעה מטעמה כי היא שומרת על נתוני המשתמשים שלה באופן מקודד ובכמה דרכים. לדבריהם, רק רשויות אכיפת חוק יכולות לפנות לקבלת מידע על נסיעות משתמשים אבל רק במדינות בהן נעשו הנסיעות, ומדיניות זו לא תשנה גם לאחר כניסתו של החוק החדש לתוקף. כלומר, לכאורה אין חשש שהרשויות הרוסיות ישימו ידיהן על מידע של לקוחות מחוץ לרוסיה.

תגובת יאנגו ישראל: לרגולציה הרוסית שום השפעה או יכולת להשפיע על פעילותה הבין-לאומית של יאנגו בכלל, ושל יאנגו ישראל בפרט, המאוגדת בישראל והיא חברה ישראלית. יאנגו ישראל פועלת על פי סטנדרט אבטחת הפרטיות הגבוה ביותר. אין שום מידע על לקוחות המועבר לרשויות הרוסיות כיום, ולא יהיה כזה גם בעתיד. המידע האישי של לקוחות יאנגו נשמר על פי התקנים המחמירים ביותר. מידע כזה יכול לעבור לרשויות בארץ רק על פי צו בית משפט או על פי החוק בישראל, ולרשויות בין-לאומיות רק על פי החוק הבינלאומי ובהתערבות גופים המוסמכים לכך.

 

רוסיה דליפת נתונים איסוף נתונים שיתוף נתונים יאנגו מוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד