כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
דוחים מניע אנטישמי

לאחר התנכלות ליהודים עם פאות הירדנים מבהירים: "דואגים לביטחון התיירים"

ברקע הקשיים בהם נתקלים ישראלים עם סממנים יהודיים בכניסה לירדן, הירדנים דוחים את הטענות על אפליה על רקע דתי או שמדובר באנטישמיות באיסור כניסה עם סממנים דתיים כמו פאות ארוכות. "ההתנהלות נובעת מטעמים ביטחוניים. מי שמציית לנהלים, נכנס ללא בעיה"

תפילין שהירדנים הכריחו לחתוך
תפילין שהירדנים הכריחו לחתוך צילום: כאן חדשות

הגרסה הירדנית לקשיים שנתקלים בהם ישראלים עם סממנים יהודיים בכניסה לשם. גורמים המעורים במדיניות הירדנית מסבירים ל'כאן חדשות' כי מה שעומד לנגד עיניהם של השלטונות בירדן הוא הביטחון של התיירים והחשש שיהיו בסכנה, בטח בזמן מתיחות ביטחונית בין ישראל לפלסטינים.

לדברי הגורמים, אם חס וחלילה יקרה משהו לאותם תיירים, אז יבואו בתלונות לירדן על כך שלא אבטחה אותם כראוי. הם גם דוחים בשיחה עם רועי קייס ראש תחום העולם הערבי בתאגיד השידור, את הטענות על אפליה על רקע דתי או שמדובר באנטישמיות. ההתנהלות המדוברת נובעת אך ורק מטעמים ביטחוניים. מי שמציית לנהלים של הצד הירדני, נכנס ללא בעיה.

אותם גורמים גם מציינים כי יש עלייה במספר הישראלים שנכנסים לירדן בשנה האחרונה. לדבריהם, בזמן שישראלים שמבקרים בירדן מקבלים ויזה על המקום במעבר הגבול, לירדנים שרוצים לבקר בישראל לוקח כמה חודשים כדי לקבל ויזה אם בכלל.

הגורמים הירדנים בניסיון להציג את הצד הירדני גם סבורים כי שני הצדדים יכולים למצוא פתרון לסוגיה הזאת בהידברות בין הגורמים הרלוונטיים לסוגיה, בדגש על גורמי הביטחון.

כזכור בחודשים האחרונים יש יותר ויותר דיווחים על יותר ויותר מקרים של ישראלים עם סממנים יהודים שנתקלים בקשיים להיכנס לירדן. יהודים עם כיפות, טליתות, תפילין ותשמישי קודש שמתבקשים להשאיר את הפריטים במעבר הגבול או בארץ או שכניסתם נמנעת ונדרש מהם לגזור את הפאות או התפילין.

‏לא מדובר בעניין חדש לגמרי, אך בצד הישראלי התחושה היא שיש עלייה במקרים ולכן שר החוץ אלי כהן העביר לאחרונה לצד הירדני מחאה על כך, ‏באופן ספציפי המחאה הועברה אחרי שקבוצת ישראלים לא הורשתה להיכנס בשבועות האחרונים לממלכה במשך יומיים בשל כך שנשאו איתם תפילין, טליתות וספרי קודש. הם הגיעו כדי לבקר את אתר קבר אהרון שנמצא בדרום ירדן.

ירדן תפילין אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד