י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסערה בראשון לציון לסיומה

פסק של גדולי הדור: "הקבורה בהידור ההלכה ואין לומר דברים אחרים"

פסק של גדולי ומאורי הדור מכל החוגים מביא את הסערה בראשון לציון לסיומה: "הקבורה בבית העלמין בהידור ההלכה ואין לומר דברים אחרים". המכתב המלא

פסק של גדולי הדור: "הקבורה בהידור ההלכה ואין לומר דברים אחרים"
הרבנים בסיור בבית העלמין בראשון צילום: באדיבות המצלם

בחודשים האחרונים עלה נושא הקבורה האזרחית בבית העלמין ראשון לציון לשיח הציבורי, בשל ניסיון לטעון באשר לאופן קבורת שאינם יהודים בבית העלמין.

אלא שדווקא בעקבות הטענות שעלו והבדיקה המקיפה שנערכה על ידי הרבנים, התברר כי דווקא בראשון לציון, התנהלות קבורת שאינם יהודים נעשית על פי ההלכה בהידור. כזכור בשבוע שעבר חברי ועדת כבוד המת שע"י הרבנות הראשית הגיעו לשטח בית העלמין. הם העלו על גבי הכתב את רשמיהם והדגישו את ההתנהלות המופתית של מנהלי בית העלמין כפי דרישות ההלכה הפסוקה.

במהלך הימים האחרונים, בצעד נדיר, הגיע לשטח בית העלמין הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון, ראב"ד בית דין צדק, כשהוא מלווה בחברי מועצת הרבנות הראשית הגר"י רוז'ה והגרא"ש וייס, כשהוא מבקש לבחון בצורה בלתי אמצעית את גדרי ההלכה ונהלי הקבורה בבית העלמין ראשון לציון.

לאחר שסיימו את הסיור ואת המדידות במקום, הוצגו בפני הגה"צ חכם ניסים בן שמעון לבקשתו, מסמכים היסטוריים שנמצאים ברשות הנהלת בית העלמין, אשר מוכיחים את התנהלות העבר בחלקות המדוברות.

הגה"צ חכם ניסים בן שמעון בבדיקת הקבורה בבית העלמין 

במכתבו הברור, שאינו משתמע לשתי פנים, ושאליו הצטרפו גדולי ישראל מדגיש ראב"ד בית דין צדק שאין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות ועל כן הגיע בעצמו לראות את גדרי בית העלמין, והתרשם כי הכל נעשה על פי ההלכה הצרופה לא פקפוק כלל.

בסוף מכתבו כותב הגה"צ חכם ניסים בן שמעון כי אין לשום אדם או גוף אחר לומר דברים אחרים על התנהלות בית העלמין מבלי שבאים לבחון באופן אישי את הדברים.

למכתבו הנדיר של חכם ניסים בן שמעון הצטרפו חברי מועצת חכמי התורה: הגאון רבי ראובן אלבז, הגאון רבי שלמה בן שמעון, הגאון רבי שלמה מחפוד, רב העיר בני ברק הגאון רבי מסעוד בן שמעון, רב העיר באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי, פוסק עדת תימן הגאון רבי יצחק רצאבי, הגאון הרב יעקב רוז'ה, הגאון רבי אליעזר שמחה ווייס, והגאון הרב ציון כהן וכן רבני עיר ופוסקי הלכה ידועים נוספים.

מחברה קדישא ראשון לציון נמסר: "דברי הרבנים הגאונים שליט"א מדברים בעד עצמם. נמשיך לפעול במסירות למען כבוד המת וחסד של אמת כדי לתת את השירות המסור ביותר למען נפטרי העיר ראשון לציון ובני משפחותיהם, תוך שמירה על כל הידורי ההלכה ומסורת ישראל מימי קדם". 

ראשון לציון קבורה חכם ניסים בן שמעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד