כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

שטרן: "לא פוסל ריצה במסגרת הבית היהודי"

בראיון לגלי ישראל אמר שטרן: "אני לא רוצה להגיד, לא להצהיר איפה כן ואיפה לא" • הבהיר "עד הבחירות יש זמן"

צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

בראיון שקיים ח"כ אלעזר שטרן מ'התנועה' בתכניתם של אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל, הוא לא פוסל ריצה למפלגת הבית היהודי למרות הויכוחים הרבים בינו לבין גורמים במפלגה.

"יכול להיות שהיתרון שלי עכשיו, שאני לא בבית היהודי. באו אלי אנשים שהיום הם בבית היהודי, לפני הבחירות, (אמרו) בוא נעשה משהו יחד, משותף. אם הבית היהודי היה באמת מקום שיש בו באמת אנשים בלי כיפות, או נשים עם תפיסת עולם חילונית, אבל שזה חלק מהדיון בתוך הבית היהודי. לא שמחליטים רק מה שרוצים הרבנים של תקומה ומרימים יד בפריימריז בבית היהודי. אלא אם היה באמת בתוך הבית היהודי סיעור מוחות, על זהותה היהודית של מדינת ישראל ונותנים מקום באמת לחבר'ה שלא לובשים ציצית כמוני או ששומרים שבת בדרך אחרת ממה שאני שומר, אז ברור שזה נושא ששווה דיון. לצערי הרב זה לא המצב, אבל אתם יודעים, עד הבחירות יש זמן".

לאור כך טענו סג"ל וליבסקינד כי שטרן לא אמר 'אני לא ארוץ בבית היהודי, נקודה' ושאלו אותו לגבי כך. שטרן ענה "נכון, אבל גם ממש ממש לא שמעת רמז שאני מסכים לזה שזה המקום הטבעי".

סג"ל וליבסקינד החליטו לחדד ושאלו, האם אתה יכול להגיד 'אני לא אתמודד בבית היהודי'?

"אני לא רוצה להגיד, לא להצהיר איפה כן ואיפה לא. אבל אני לא מתחמק מהשאלה, אני אקח אותך למקום יותר ברור, אני לא אהיה במקום שכולו דתיים, אין סיכוי בעולם, נקודה. זה דבר אחד". ענה שטרן והוסיף: "אבל אני אגיד לך עוד דבר אחד, אני לא אהיה במקום שלא תהיה לי בו הזכות להגיד שאני בעד תהליך מדיני שמדבר על שתי מדינות לשני עמים".
מדיני שטרן בית יהודי ריצה התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד