י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אלעד: נהירה לשיעוריו של הגר"ד יוסף

מאות אברכים השתתפו בשיעוריו של הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת החכמים שנמסרו בבתי הכנסת ברחבי העיר

אלעד: נהירה לשיעוריו של הגר"ד יוסף

זכתה העיר אלעד ובשבוע אחד הגיעו אליה שני בניו של הגר"ע זצ"ל, הלא הם הגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת החכמים, ובשבת זו ישבות בה הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הרב הראשי לישראל.

החל מהשעה 16:30 התקבצו ובאו לבית הכנסת "עץ חיים" ברחוב אבטליון בזה אחר זה מאות אברכים מכל רחבי העיר והמתינו בציפייה דרוכה לבואו של הגר"ד, וקיבלו את פניו בשירה אדירה של ימים על ימי מלך תוסיף.

הגר"ד פתח בשיעור מעמיק ומאלף המבוסס על דיני אמירה לגוי, ופלפל בשיטות הראשונים השוקות למחלוקת מה מקור האיסור לכך האם מדרבנן או מדאורייתא והחילוקים המסתנפים מכך בהקשר של אמירה זו לגוי הקשורות לעבודת הקרקע בשנת השמיטה האם הם מדרבנן או מדאורייתא, והאם איסור השמיטה הוא מדרבנן או מדאורייתא וכן האם האיסור של העבודה בשנת השמיטה הוא איסור גברא או איסור חפצא, והנפקא מינא היוצאת מחילוקי הגדרות אלו וההשלכות שלהן להלכה ולמעשה.

שיעורו המאלף והמעמיק השאיר רושם עז על המשתתפים - האברכים והרבנים החשובים שמילאו את ה"מזרח" של בית הכנסת, בסיומו של שיעור זה ולאחר תפילת ערבית ברוב עם, התעכבו עשרות אברכים שעה ארוכה ונשאו ונתנו עם הגר"ד הן בנושא השיעור והן בנושאים הלכתיים נוספים אותם הייתה להם הזדמנות לברר באופן ישיר מפי בעל "ההלכה ברורה" הספרים שתפסו מקום של כבוד בכל ספרייה של פוסקי דורנו ומבררי ההלכה.

שיעור זה אורגן ביוזמתו הברוכה של מחזיק תיק התרבות בעיר הרב אליהו קרעי מנכ"ל איגוד האברכים בעיר, שזכה לשבחים רבים מכל הנוכחים הרבים.

לאחר מכן, פנה הגר"ד וביקר בישיבתו של הגאון הגדול רבי מאיר מזוז ישיבת "אור המאיר" בעיר, שם קיבלו את פניו עשרות התלמידים וראשי הישיבה בשירה ובשמחה, הגר"ד נשא מדברותיו בדברי חיזוק ועידוד לבחורים היקרים בחשיבות ניצול הזמן, ההתמדה בתורה ככלים להשגת התור היקרה והדרך לקנייני התורה, והאריך בסיפורים על מו"ר אביו הגדול זיע"א.

לאחר מכן הצטרף לארוחת ערב בביתו של סגן ראש העיר הרב צוריאל קריספל כשאליו מצטרפים ראש העיר הרב ישראל פרוש וחברי מועצת העיר מטעם תנועת שס בעיר.

את יומו בעיר סיים הגר"ד בשיעור בהלכה ובאגדה למאות המשתתפים שהמתינו לו בציפייה דרוכה בבית הכנסת "זכרון דליה" ונהנו מדברותיו שעה ארוכה.

ללא ספק הטעם הטוב והנפלא שהשאיר ביקור זה בקרב שוחרי התורה בעיר, ייחרט בליבם עוד ימים רבים, ו"אי"ה נשתדל בקרוב מאוד להרבות את ביקוריו של כב' הרב עוד פעמים רבות אי"ה", הבטיח סגן ראש העיר הרב צוריאל קריספל.
אלעד תורה יוסף קריספל שעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד